شناسه خبر:51657
1400/11/6 10:30:01

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع خیران سلامت ملایر از احداث همراه‌سرای بیماران در بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان خبر داد و گفت: از محل فروش یک واحد آپارتمان، این همراه‌سرا را برای رفاه حال همراهان بیمار احداث می‌کنیم.

عباس آذرهمایون روز دوشنبه در آیین تجلیل از خیران سلامت شهرستان ملایر به درخشش خیران سلامت این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده تجهیزات پزشکی و همچنین نیازهای درمانی و از طرفی کمبود منابع مالی دولتی، این خلأ باید توسط نهادهای مردمی و خیران پُر شود.

آذرهمایون بر ضرورت توسعه بخش‌های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی طبق استانداردهای روز تأکید کرد و افزود: خیران ملایری با اعلام نیاز مجمع خیران سلامت در این حوزه به‌خوبی ورود پیدا کردند و دانشگاه علوم پزشکی همدان مسیر را برای پیگیری، جذب و خرید این کمک‌ها هموار کرد.

وی کمک‌های ماندگار خیران در ایام مقابله با کرونا و توسعه بخش‌های بستری بیماران کرونایی را ستودنی خواند و خاطرنشان کرد: در این مدت 120 کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی تهیه و به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

این مقام مسئول کمک 860 میلیون تومانی خیران برای خرید تجهیزات پزشکی، 532 میلیون تومانی برای پروژه‌های درمانی، کمک 54 میلیون تومانی برای ذبح گوسفند و کمک به نیازمندان و کمک 586 میلیون تومانی برای تهیه و توزیع سبد کالا و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز را ازجمله اقدامات خیران این شهرستان در سال‌ جاری برشمرد.

آذرهمایون با بیان اینکه نیازهای حوزه بهداشت و درمان همواره به خیران اعلام می‌شود، اظهار کرد: همراه‌سرای بیماران در بیمارستان امام حسین (ع) درحال احداث است و درصدد هستیم از محل فروش یک واحد آپارتمان، این همراه‌سرا را برای رفاه حال همراهان بیمار احداث کنیم.

امام‌جمعه ملایر نیز در این آیین با اشاره به اینکه آثار موقوفات امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) در مدینه همچنان پابرجا است، ابراز کرد: آن‌ها تمام عایدی و زندگی خود را صرف کارهای خیر و عام‌المنفعه کرده و خودشان ساده زندگی می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری بیان کرد: حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) چون خدا را دوست داشتند، دست سخاوت خود را به عشق خدا برای کمک و ایثار به یتیمان، مسکینان و نیازمندان باز کردند.

وی با اشاره به ادامه دادن این راه نورانی توسط خیران ملایری به تأسی از حضرت علی (ع) و فاطمه‌زهرا (س)، تصریح کرد: طبق گفته حضرت علی (ع)، خیران باید کاری را که بر زمین مانده، در دست بگیرند و گره‌ای از کار مردم به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان باز کنند.

امام‌جمعه ملایر افزود: نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان باید توسط مجمع خیران سلامت نیازسنجی و به خیران اعلام شود تا در این راستا اقدامات ماندگار و اثرگذاری انجام شود.

در ادامه مجمع خیران سلامت ملایر احداث مرکز جامع توانبخشی، ساخت مجتمع آموزش عالی سلامت، احداث بیمارستان خصوصی، احداث مرکز آنژیوگرافی، احداث مرکز شیمی‌درمانی، مرکز پرتودرمانی، ساخت بخش آنژیوگرافی و ساخت، بازسازی، بهسازی و تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان امام حسین (ع) را از مهم‌ترین نیازهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان برشمردند.

در این آیین از تجهیزات پزشکی خریداری‌شده توسط خیران ملایری برای بیمارستان امام حسین (ع) رونمایی شد و از هشت تن از خیران که نسبت به خرید این تجهیزات همچون دو دستگاه ساکشن برقی، الکترو کوتر برای اتاق عمل و بخش آندوسکوپی، مانیتور پرتابل بخش قلب و پنج دستگاه کپسول اکسیژن 10 لیتری اقدام کرده بودند، تجلیل به‌عمل آمد.

شناسه خبر 51657