شناسه خبر:51694
1400/11/7 09:22:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در دهه مبارک فجر آب‌رسانی به 122 روستای استان افتتاح خواهد شد.

علی‌رضا کاکاوند روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش چشمگیر اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان در سال آینده خبر داد.

وی این رقم اعتبار را یک‌هزار و 376 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طی ماه‌های آینده کلنگ احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه که یکی از نیازها و خواسته‌های اصلی مردم این شهر است، به زمین زده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ابراز کرد: مشکل کم‌آبی شهر کرمانشاه به پروژه خط سد گاوشان برمی‌گردد که پیشرفت فیزیکی حال حاضر این پروژه 65 درصد است؛ البته جدا از این پروژه با حفر 30 حلقه چاه دیگر مشکل کم‌آبی این شهر مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تابستان امسال حدود 460 روستای استان با تنش آبی مواجه بوده، اضافه کرد: با اقدامات مناسب خبرهای خوبی در حوزه آب رسانی روستایی در راه است.

کاکاوند با اشاره به تخصیص 93 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب‌رسانی روستایی، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها 122 روستا به‌طور کامل از تنش آبی خارج می‌شوند و آب‌رسانی پایدار به آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اشاره‌ای به قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در راستای آب‌رسانی به 350 روستای استان داشت و افزود: قرار است تا پایان سال عملیات آب‌رسانی به 65 روستا به پایان برسد.

کاکاوند در ادامه اشاره‌ای به پروژه‌های قابل افتتاح و یا کلنگ‌زنی در دهه مبارک فجر کرد و گفت: در دهه مبارک فجر آب‌رسانی به 122 روستا افتتاح خواهد شد و همچنین در این ایام کلنگ‌زنی آب‌رسانی به 165 روستا با اعتباری بالغ‌بر 180 میلیارد تومان را نیز خواهیم داشت.

وی تعداد انشعابات غیر مجاز در استان را زیاد دانست و ابراز کرد: شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیر مجاز در استان در دستور کار قرار دارد و تا جمع‌آوری کامل آن‌ها ادامه خواهد داشت

شناسه خبر 51694