شناسه خبر:51741
1400/11/9 09:19:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: در سه سال اخیر، 600 قطعه زمین به مساحت 131 هکتار در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه‌گذاران و متقاضیان واگذار شده است.

احمد خسروی اظهار کرد: در زمین‌های واگذار شده روند احداث واحدهای تولیدی درمراحل مختلف از فونداسیون تا نصب ماشین‌آلات در جریان است.

وی اضافه کرد: فرض کنیم فقط یک سوم از این 600 قطعه زمین واگذار شده در استان به واحد صنعتی تبدیل شود با همین افزایش حداقلی هم رشد مطلوبی در تعداد واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی استان تا پایان سال 1397 تعیین تکلیف شدند، افزود: در بازپس‌گیری اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی، کردستان در کشور جزو استان‌های پیشرو است که دستیابی به این مهم نتیجه تعامل مطلوب دستگاه قضائی است.

خسروی با اعلام اینکه هم‌اکنون قرارداد معطل و راکد در شهرک‌های صنعتی استان وجود ندارد، یادآور شد: در سه سال اخیر به 295 قرارداد زمین راکد که تعدادی از آن‌ها بیش از 20 سال هم از تاریخ انعقاد آن گذشته بود، رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه این پرونده‌ها بعد از طی فرآیند داوری تعیین تکلیف شدند، گفت: از تعداد مذکور 220 مورد شروع به سرمایه‌گذاری و اجرای واحد تولیدی کردند و مابقی هم قراردادشان فسخ و زمین آن بازپس گرفته شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1382 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 711 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

شناسه خبر 51741