شناسه خبر:51745
1400/11/9 09:30:57

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار درگزین گفت: مصوبات ستاد مدیریت بحران برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا است و گزارش اقدامات دستگاه‌های مربوطه در این راستا به دبیرخانه ستاد بحران ارسال شود.

کمیل خواستان روز پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان درگزین با تأکید بر اینکه هواشناسی همواره می‌تواند به مدیریت بحران کمک چشمگیری کند، گفت: تعداد سه تیم واکنش اضطرار متشکل از دستگاه‌های خدمات‌رسان، هلال‌احمر و شبکه بهداشت باید در اسرع وقت تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه با این روند باید در کوتاه‌ترین زمان با ارزیابی میزان خسارات اطلاعات را به ستاد مدیریت بحران برای تصمیم‌گیری منتقل کنند، بر ضرورت بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در داخل شهرستان توسط شهرداران و دهیاران تأکید کرد و افزود: ساخت بنا در حریم رودخانه برخلاف قوانین و مقررات است و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان درگزین در ادامه ابراز کرد: در بحث مدیریت بحران امکانات و تجهیزات آماده و به‌روز بودن این امکانات نیز خیلی مهم است و می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی مرتبط، امکانات و تجهیزات خود را کنترل و آماده کنند تا درصورت وقوع بحران نسبت به رفع خطرات اقدام شود.

خواستان با تأکید بر اینکه مصوبات ستاد مدیریت بحران برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا است و باید تمام مصوبات به‌صورت کامل از طرف دستگاه‌های مربوطه اجرایی و گزارش اقدامات آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود، گفت: تمام دستگاه‌های خدماتی و امدادی شهرستان باید در زمان وقوع بحران در حالت آماده‌باش صددرصدی کامل قرار داشته باشند.

وی در ادامه اذعان کرد: اعضای مدیریت بحران شهرستان ضمن معرفی جانشین برای مواقع اضطرار، نباید بدون اطلاع قبلی تلفن همراه خود را خاموش کنند.

فرماندار درگزین خاطر نشان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی میزان سوخت ذخیره‌شده در سطح شهرستان را تهیه و به فرمانداری ارسال کند.

شناسه خبر 51745