شناسه خبر:51787
1400/11/10 09:18:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: آمادگی کاملی در تمام بخش‌های خصوصی این استان برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم کردستان عراق وجود دارد.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و همچنین وجود مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق، زمینه حضور گردشگران عراقی در این استان فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت دو ماه از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها بین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان بوده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در کردستان برقرار است، افزود: برای توسعه همکاری‌ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم شمال عراق، آماده همکاری با سایر انجمن و بخش‌های دولتی و خصوصی در استان‌ها هستیم.

گویلیان یادآور شد: طی دوسال و نیم گذشته با شیوع ویروس کرونا، حدود 650 تا 700 میلیارد تومان به گردشگری استان کردستان خسارت وارد شده است برای جبران این زیان برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در کنار رونق هرچه بیشتر جذب گردشگران عراقی در حوزه گردشگری سلامت با تعریف بسته‌های سفر و تعریف مشوق‌هایی برای گردشگران عراقی که قصد سفر به کیش یا شمال ایران را دارند، حداقل یک یا دو شب اقامت را برای آن‌ها در کردستان را رقم می‌زنیم.

وی تبدیل کردستان به بازار خرید گردشگران عراقی را از اهداف مهم اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، عنوان کرد و گفت: استان‌های همسایه در زمره بازارهای هدف اولیه در حوزه جذب گردشگران داخلی برای کردستان قرار دارند.

 

شناسه خبر 51787