شناسه خبر:51846
1400/11/11 09:49:10

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار هلیلان گفت: 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره 13 توسط استانداری ایلام برای ساخت پتروشیمی در این شهرستان اختصاص یافته است.

کورش عیوضی افزود: تمام بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در هلیلان فراهم و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم، هیچ‌گونه محدودیتی برای ایجاد اشتغال برای جوانان وجود ندارد.

وی ادامه داد: راهکارها و موانع موجود برای سرمایه‌گذاری در نشست با معاون اقتصادی استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، نگاه دولت سیزدهم به مناطق محروم رفع نابرابری‌ها و ایجاد توازن در خدمت‌رسانی است.

فرماندار هلیلان یادآور شد: موضوع معارض جایگاه ساخت پتروشیمی در هلیلان حل و موافقت مردم برای احداث شرکت پتروشیمی در زمین‌‌های کسب شده و هیچ محدودیتی از لحاظ واگذاری زمین و کمک دولت وجود ندارد.

عیوضی اضافه کرد: با فراهم شدن امکانات و زمین منتظر حضور سرمایه‌گذار هستیم و با نگاه ویژه دولت سیزدهم شهرستان هلیلان در مسیر توسعه قرار گرفته و حل مشکلات احداث پتروشیمی در اولویت است

وی تأکید کرد: راه‌اندازی پتروشیمی هلیلان به‌عنوان یکی از راه‌های اصلی توسعه در اولویت برنامه‌های شهرستان قرار دارد و در این راستا جلسه هماهنگی رفع موانع موجود اعم از راه دسترسی، مشکلات معارضان و رضایت مالکان زمین با سرمایه‌گذار پتروشیمی برگزار شده است.

فرماندار هلیلان تأکید کرد: در هلیلان بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان وجود دارد و دست یاری به سوی کارآفرینان و سرمایه‌گذراران در نقاط مختلف کشور دراز می‌کنیم.

عیوضی اضافه کرد: رفع محرومیت از چهره شهرستان هلیلان از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم بوده و در این خصوص برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

شهرستان 25 هزار نفری هلیلان به مرکزیت شهر توحید در 95 کیلومتری ایلام قرار دارد و از شهرستان‌های نوپای استان است.

شناسه خبر 51846