شناسه خبر:51919
1400/11/13 09:30:48

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده‌ای که با امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشتیم، طرح توسعه و احداث باند جدید فرودگاه کرمانشاه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که این پروژه نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت استان خواهد داشت.

«بهمن امیری‌مقدم» در نشست با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستیم که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی اجرای طرحی بسیار مهم و اثرگذار همچون احداث باند جدید فرودگاه کرمانشاه مورد پیگیری و تعامل قرار گرفت که قطعاً این پروژه نقش بسیار مهمی در روند توسعه و بالندگی استان ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به درگیری مستقیم استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، بیان کرد: کرمانشاه در هشت سال جنگ تحمیلی درگیری مستقیم و نزدیکی داشت، به‌طوری که روند توسعه در این سال‌ها از استان گرفته شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه‌های مختلف و قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر عتبات عالیات، گفت: کرمانشاه در زمینه‌های مختلف ازجمله فرهنگی، هنری و آثار باستانی دارای سابقه بسیار غنی است و ما وظیفه داریم که این برجستگی‌های مهم را به کشور یادآوری کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین استان کرمانشاه از دیرباز محل تردد زائرین عتبات عالیات بوده و میهمان‌نوازی و اخلاق حسنه مردم استان همواره زبانزد همگان است.

امیری‌مقدم با بیان اینکه فرودگاه کرمانشاه یکی از فرودگاه‌های پُرتردد کشور است، گفت: استان کرمانشاه زمانی مرکز پنج استان در غرب کشور بوده، بنابراین ما برای بازگشت جایگاه استان باید تلاش کنیم و حق مردم کرمانشاه داشتن استانی توسعه‌یافته و زیبا است.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر ضرورت توسعه و احداث باند دوم فرودگاه کرمانشاه، افزود: حق مردم کرمانشاه داشتن یک فرودگاه بین‌المللی با تمامی امکانات و تجهیزات مدرن است، بنابراین هر میزان این فرودگاه توسعه پیدا کند، در توسعه و پیشرفت استان تأثیرگذار خواهد بود و از سوی دیگر هم قطعاً مردم بزرگوار کرمانشاه از طرح توسعه این فرودگاه خوشحال خواهند شد و استقبال خواهند کرد.

 ظرف مدت 9 ماه طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه به بهره‌داری می‌رسد

وی گفت: خوشبختانه در این جلسه با تعامل سازنده و پیگیری‌های مثبتی که شکل گرفت، به‌زودی عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه و احداث باند دوم آن آغاز خواهد شد و پس از 9 ماه افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز گفت: خوشبختانه با استاندار کرمانشاه به نتایج خوبی برای احداث باند دوم و طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه رسیدیم که عملیات این طرح بعد از دهه مبارک فجر شروع خواهد شد و تمام تلاش و پیگیری خود را برای اتمام این طرح ظرف مدت 9 ماه به‌کار خواهیم گرفت.

امیر مکری بیان کرد: این طرح می‌بایست در دو سال گذشته اجرایی می‌شد که به‌خاطر بعضی از عدم پیگیری‌ها به نتیجه نرسید؛ اما درحال حاضر با تفاهم و گفت‌وگویی که با استاندار محترم کرمانشاه داشتیم، خوشبختانه تمامی زمینه‌ها برای اجرای پروژه مهم افزایش سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه ایجاد شده است.

شناسه خبر 51919