شناسه خبر:51930
1400/11/13 09:49:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: بیش از یک هزار و 400 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

احمد خسروی بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد ریال از سال 1397 تاکنون برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: 240 میلیارد ریال از این میزان اعتبارات استانی، 350 میلیارد ریال کمک‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مابقی هم از محل درآمدهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین شده است.

*اجرای 29 پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اعلام اینکه طی سال‌جاری هم اجرای 29 پروژه عمرانی با یک‌هزار و 90 میلیارد ریال هزینه آغاز شده است، افزود: ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به فاز دو منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک‌سازی قروه سه اشاره کرد.

خسروی یادآور شد: تعدادی از پروژه‌های امسال مانند آبرسانی به شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج، تصفیه‌خانه مریوان بین 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار کرد: بخشی از پروژه‌های معابر شهرک صنعتی شماره یک سنندج و آونگان قروه و روشنایی شهرک دیواندره به اتمام رسیده است و روشنایی شهرک‌های صنعتی بانه و آونگان هم بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه 50 درصد هزینه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها در سال جاری تأمین و پرداخت شده است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های سال جاری نیاز به بیش از 500 میلیارد ریال داریم.

خسروی یادآور شد: انتظار می‌رود از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان حمایت بیشتری از پروژه‌های شهرک‌های صنعتی استان انجام شود و بی‌شک اجرای این پروژه‌ها در ایجاد انگیزه برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بسیار تأثیرگذار است.

 وجود 700 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کردستان

وی ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: کردستان قبل از انقلاب تنها دارای یکی،2 واحد صنعتی بود ولی اکنون فقط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیش از 700 واحد مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان به پروژه‌های دهه مبارک فجر این شرکت اشاره کرد و افزود: آماده‌سازی شهرک صنعتی قروه سه، اجرای شبکه روشنایی شهرک صنعتی دیواندره، اجرای تصفیه خانه شهرک صنعتی مریوان و شروع عملیات اجرایی فاز دو منطقه ویژه اقتصادی بانه ازجمله پروژه‌های که به مناسبت گرامیداشت این ایام‌الله اجرای آن‌ها آغاز می‌شود.

شناسه خبر 51930