شناسه خبر:52071
1400/11/17 10:03:01

سپهرغرب، گروه اجتماعی: مدیرکل بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت مقرری ماهیانه به 200 هزار نفر نمونه‌ای از ارائه بیمه بیکاری بدون سخت‌گیری است.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه‌شده بیکار موظف است ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحد‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی یا مشابه آن اطلاع دهد.به گفته‌ شکوری در صورت معرفی بیمه‌شده از سوی واحد‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شعب سازمان و احراز شرایط مقرر قانون بیمه بیکاری و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، زمینه برقراری بیمه بیکاری متقاضی به آسانی فراهم می‌شود و هیچ‌گونه سخت‌گیری وجود ندارد.

او گفت: به‌منظور تسهیل و تسریع در فرآیند برقراری بیمه بیکاری، با راه‌اندازی سامانه غیرحضوری بیمه بیکاری بین واحد‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شعب سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای مردادماه سال 1399، امکان ارائه درخواست بیمه بیکاری برای متقاضیان به صورت الکترونیکی و غیر حضوری فراهم شده است.

 ‌قانون بیمه بیکاری

‌ماده 1- کلیه مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تابع قوانین کار هستند مشمول مقررات این قانون هستند.

 تبصره- گروه‌های زیر از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند:

بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری، اتباع خارجی، بیکار بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار باشد.

شناسه خبر 52071