شناسه خبر:52077
1400/11/17 10:14:21
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت:

اصحاب رسانه به مثابه یک لشکر در جنگ نرم هستند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در روز گار جنگ نرم امروز هر کدام از خبرنگاران در قالب یک لشکر هستند.

سردار سید صادق حسینی در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت رسانه‌های استان عامل اثرگذار در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه حمله به اسلام، انقلاب، قانون اساسی، مسئولان، شهدا و... از توطئه‌های دشمنان است، تصریح کرد: بدخواهان امروز تلاش می‌کنند از راه جنگ نرم مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را سد کنند.

وی با ابراز اینکه در روزگار جنگ نرم امروز هر کدام از خبرنگاران در قالب یک لشکر هستند‌ تأکید کرد: همه به‌خصوص اصحاب رسانه باید از نظام انقلاب اسلامی که امید همه آزادی‌خواهان است دفاع کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه رسانه‌ها وظیفه دارند از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ایجاد نظام ولایی و مردم‌سالاری دینی است، دفاع کنند گفت: ایجاد مردم‌سالاری دینی با مختصات حضور مردم در انتخابات از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروز به‌عنوان اساس حکومت تلقی می‌شوند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار برای تبیین حقایق، تحقق اهداف و پیشبرد آرمان‌ها یقیناً ابزار هنر است تصریح کرد: امروز تلفیق هنر و رسانه قدرتی بلامنازع در جهان امروز است و هر کشوری که از این ابزار هنرمندانه بهره ‌بگیرد می‌تواند گوی سبقت را در حوزه‌های مختلف برباید.

اسماعیل زارعی‌کوشا گفت: علی‌رغم اینکه در دنیای ارتباطات حضور داریم اگر قدرت رسانه را در تبیین حقایق به کار نگیریم این قدرت می‌تواند در مسیر نادرست جهان را هدایت کند.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که رسانه و اصحاب رسانه و هنر و اصحاب هنر بیشترین مسئولیت را در انتقال مفاهیم به نسل‌های آینده دارند اظهار کرد: اگر ابزار هنر و رسانه به درستی به کار گرفته نشود و اگر صداقت در مفاهیم وجود نداشته باشد جامعه دچار برداشت‌های غلط و چندگانه می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: امروز به‌شدت به هنر انقلابی و اسلامی نیاز داریم و تمام و کمال به هنرمندان متعهد به انقلاب کمک خواهیم کرد.

جعفر عبدالملکی؛ مدیرکل صداوسیمای کردستان با بیان اینکه انقلاب سال 57 یک انقلاب اعتراضی به ایجاد ساختار پست مدرن در کشور بود که با یک مبنای اعتقادی شکل گرفت افزود: امروز ما در بطن جنگ‌نرم هستیم و رسانه‌ها باید به خودآگاهی و خویشتن‌داری در جامعه کمک کنند.

در ادامه مسئول بسیج رسانه و دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه 412 اثر در هشت بخش اصلی و یک بخش ویژه دبیرخانه جشنواره ارسال شد اذعان کرد: اصحاب رسانه استان کردستان از لحاظ کمی و کیفی در کشور سرآمد هستند و ثابت کرده‌اند که هیچ گاه از کار شانه خالی نکرده‌اند.

توفیق مفاخری خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از افراد خبرنگارنما علیه خبرنگاران استان در کانال‌های ضد انقلاب مطالبی را منتشر می‌کنند که لازم است با این افراد برخورد شود.

وی به عدم انتشار مطالب هم‌سو با انقلاب در برخی از نشریه‌های استان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه نشریه‌هایی که زیر پرچم نظام مجوز انتشار گرفته‌اند و یارانه خود را از این نظام دریافت می‌کنند هیچ رغبتی به چاپ و انتشار مسائل انقلابی ندارند

شناسه خبر 52077