شناسه خبر:52149
1400/11/19 09:33:43

سپهرغرب، گروه خبر: آیین افتتاح هم‌زمان آب‌رسانی پایدار به 66 روستای استان کرمانشاه با اعتباری بیش از 561 میلیارد ریال، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور در روستای «سلطان‌آباد» کنگاور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه روز دوشنبه در این آیین با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام اینکه آب‌رسانی به 66 روستای استان به بهره‌برداری رسید، گفت: برای آب‌رسانی به این تعداد روستا 561 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

به گفته علیرضا کاکاوند با افتتاح این تعداد طرح چهار هزار و 492 خانوار با 17 هزار و 58 نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، اسلام‌آباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، جوانرود و دالاهو افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین روز گذشته به‌صورت نمادین طرح آب‌رسانی در سه روستای سلطان‌آباد، آران و فش شهرستان کنگاور با اعتبار 84 میلیارد ریال افتتاح شد.

کاکاوند در ادامه با بیان اینکه یک‌هزار و 409 میلیارد تومان اعتبار مصوب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه است، افزود: 460 روستایی که در تابستان گذشته دچار تنش آبی شده بود، در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت و در دهه مبارک فجر مشکل تنش آبی 122 روستا حل شد.

 

شناسه خبر 52149