شناسه خبر:52157
1400/11/19 09:44:49

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: خدمت به مردم با فرهنگ و غیور مریوان افتخار بزرگی محسوب می‌شود، امیدوارم در چند سال آینده بتوانیم در این شهرستان کارهای زیرساختی بزرگی انجام دهیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم افتتاح مدرسه 9 کلاسه بنیاد برکت در مریوان اظهار داشت: مریوان شهر مردانگی و رشادت، شهر دارالمومنین و مردمان غیور و عزتمند است.

استاندار کردستان تصریح کرد: سفر به شهر مریوان و خدمت به مردم اصیل و بافرهنگ این دیار افتخار بزرگی است و امیدوارم در طول حضور در کردستان بتوانیم بارها از این شهرستان دیدار کنیم و مسائل مختلف توسعه‌ای این شهرستان را دنبال کنیم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد در طول دولت سیزدهم تا حد امکان مشکل کمبود فضاهای آموزشی را با بهره‌گیری از امکانات و روش‌های مختلف در این شهرستان را جبران کنیم.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: خدمت‌رسانی به مردم استان کردستان رسالت اصلی همه مدیران است و امید داریم بتوانیم در راستای ارتقای زیرساخت‌های مختلف این استان گام‌های اساسی برداشته شود.

وی گفت: بنیاد برکت از برکات انقلاب اسلامی و امام راحل است و توانسته نقش خوبی در ایجاد فضاهای آموزشی ایفا کند.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد: دانش‌آموزانی که در این مدرسه تحصیل می‌کنند مانند بسیاری از دانش‌آموزان مایه افتخار و سربلندی برای استان باشند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان مریوان به دلیل مرزی‌بودن و مهاجرت‌پذیری جمعیت دانش‌آموزی زیادی دارد و در حال حاضر برخی از دانش‌آموزان به دلیل کمبود فضای آموزشی در خانه‌های استیجاری مشغول به تحصیل هستند.

شیوا قاسمی‌پور در ادامه اظهار کرد: وضعیت فضای آموزشی در شهرستان مریوان حاد است و این شهرستان تنها شهرستانی است که مدارس خاص آن به صورت دو شیفت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 99 ـ 400، 45 پروژه آموزشی در شهرستان‌های مریوان و سروآباد شروع شده که بیشتر آنها بالای 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

قاسمی‌پور عنوان کرد: شهرستان مریوان به دلیل مرزی‌بودن و مهاجرت‌پذیری جمعیت دانش‌آموزی زیادی دارد و در حال حاضر برخی از دانش‌آموزان به دلیل کمبود فضای آموزشی در خانه‌های استیجاری مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با کمک خیرین مدرسه‌ساز اقدامات خوبی در مریوان در زمینه توسعه فضاهای آموزشی انجام گرفته اما رفع این مشکل نیازمند حمایت جدی دولت است.

مدیر آموزش و پروش مریوان گفت: میانگین فضای آموزشی مریوان در حال حاضر 2‌.7 درصد است که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا به 3.1 درصد می‌رسد.

محمدرضا ونسفهان در این باره اظهار کرد: 21 مدرسه شامل 8 مدرسه شهری و 13 مدرسه روستایی با 122 کلاس در شهرستان مریوان در حال ساخت یا بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: 33 کلاس در قالب 6 مدرسه از این تعداد تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر آموزش و پروش مریوان گفت: میانگین فضای آموزشی مریوان در حال حاضر 2‌.7 درصد است که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا به 3.1 درصد می‌رسد.

وی به افزایش 3 هزار و 500 نفر به جمعیت آموزشی مریوان در سال تحصیلی جاری اشاره کرد.

ونسفهان گفت: دبستان 9 کلاسه شهید عبادت با مشارکت بنیاد برکت احداث شده است.

به گفته وی، این پروژه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 700 میلیون تومان در زیربنای 584 احداث شده است.

شناسه خبر 52157