شناسه خبر:52191
1400/11/20 09:24:14

سپهرغرب، گروه خبر: پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان رونمایی شد.

پوستر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اثر حمید زری‌باف با حضور احمدرضا احسانی رئیس جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره، سروش جمشیدی هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان و دیگر مدیران، هنرمندان و کودکان و نوجوانان همدانی در موزه تخصصی کودک و هیجان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رئیس جشنواره بیست‌وهفتم در این مراسم با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره از سه ماه گذشته درحال فعالیت است، اظهار کرد: جشنواره بیست‌وهفتم از 9 تا 15 اسفندماه در همدان برگزار خواهد شد.

احمدرضا احسانی با بیان اینکه به استناد آمار یونسکو جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزء 16 رویداد هنری مطرح است، خاطرنشان کرد: این جشنواره دومین رویداد مهم عرصه نمایش پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر است.

وی ابراز امیدواری کرد که جشنواره بیست‌وهفتم نسبت به دوره‌های قبلی با کیفیت‌تر برگزار شود و بتواند به‌عنوان رویدادی فاخر و اثرگذار در کشور مطرح باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: همدان ازلحاظ برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاصله معناداری با سایر استان‌ها دارد و تلاش ما این است برنامه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف در استان برگزار شود و جشنواره تئاتر ماحصل تلاش‌های هنرمندان در طول سال باشد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با برنامه‌ریزی آینده بهتری را برای کودکان و نوجوانان کشور بسازیم، ابراز امیدواری کرد با تلاش همگانی به این مهم دست پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: تعداد آثار ارسالی نسبت به دوره‌های قبل 40 درصد افزایش یافته است و به تبع افزایش کمی آثار، شاهد رشد کیفیت جشنواره نیز خواهیم بود.

دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود، اظهار کرد: میزان ارسال آثار در دوره بیست‌وهفتم نسبت به دوره قبل بیش از 30 درصد افزایش یافت و سه بخش به بخش‌های جشنواره اضافه شد.

امیر مشهدی‌عباس با بیان اینکه بیش از 60 گروه نمایشی ازجمله گروه‌های خارجی و ایرانی در جشنواره حضور دارند، یادآور شد: از این تعداد 10 گروه متعلق به همدان است.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر همدان فعالیت‌های بسیار زیادی در عرصه نمایش داشته است، خاطرنشان کرد: همواره پویایی و نشاط در بین هنرمندان تئاتر همدان در تولید آثار نمایشی دیده می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای میزبانی جشنواره به همدان، پویایی بیشتری را در بین هنرمندان استان همدان ایجاد کرد.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه خوشبختانه آثار با کیفیتی از استان به دبیرخانه ارسال شده است، یادآور شد: تماشاچی‌های جشنواره تئاتر، کودکان و نوجوانان همدانی هستند و امیدواریم امسال شرایط کرونا در ایام جشنواره بهبود پیدا کند تا بتوانیم شاهد حضور کودکان در سالن‌ها باشیم.

زهرا کامرانیان، مدیر موزه تخصصی کودک و هیجان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه این موزه نخستین موزه تخصصی کودک و هیجان کشور است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همیاری مدیران، این موزه به رشد بیشتری دست پیدا کند.

هنرمند سینما و تئاتر نیز با بیان اینکه فعالیت خود را با آثار کودک آغاز کرده است، گفت: کار کردن برای کودکان بسیار لذت‌بخش است و امیدواریم بتوانیم آثار بیشتری را برای آن‌ها بسازیم.

سروش جمشیدی ابراز امیدواری کرد که بتوان در شرایطی آرام و با سلامتی کامل کودکان و نوجوانان، جشنواره بیست‌وهفتم را برگزار کرد.

حجت‌الاسلام حسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز در این آیین از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در برگزاری بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تقدیر کرد.

محمدطاها مددی، نوجوان هنرمند همدانی در این مراسم پیام کودکان و نوجوانان استان همدان به بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را قرائت کرد.

شناسه خبر 52191