شناسه خبر:52196
1400/11/20 09:30:28

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالای استان با انجام عملیاتی موفق، 537 هزار و 80 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق را در شهرستان تویسرکان کشف و ضبط کردند.

سردار «سلمان امیری» روز سه‌شنبه با اعلام این خبر، افزود: کشف این محموله قاچاق پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر احتکار کود شیمیایی در یک انبار در دستور کار پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تویسرکان قرار گرفت.

به گفته وی پس از انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی و با گرفتن مجوز قضائی و رعایت حقوق شهروندی، این انبار با حضور پلیس و کارشناس اداره اصناف مورد بازرسی قرار گرفت که بیش از 537 تُن کود شیمیایی قاچاق به ارزش تقریبی 71 میلیارد تومان از داخل آن کشف و ضبط شد.

سردار امیری افزود: علاوه‌بر ضبط کالای مکشوفه، یک نفر نیز دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل اداری تحویل مرجع قضائی شد.

وی اظهار کرد: 245 میلیارد تومان کالای قاچاق طی 9 ماه نخست امسال در استان همدان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: همچنین در این مدت زمان 18 باند سازمان‌یافته قاچاق کالا منهدم و یک‌هزار و 258 قاچاقچی نیز شناسایی و دستگیر شدند که 85 درصد از آن‌ها افراد غیر بومی هستند.

شناسه خبر 52196