شناسه خبر:52201
1400/11/20 09:40:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: درخواست صدور مجوز استفاده از پساب جنوب تهران در زرندیه با هدف تأمین آب به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است.

«فرزاد مخلص‌الائمه» شامگاه دوشنبه در جریان افتتاح پروژه‌های شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط، به‌سرعت مقدمات لازم برای اجرای عملیات انتقال و بهره‌مندی از پساب جنوب تهران در شهرستان زرندیه فراهم شود؛ چراکه این امر در توسعه صنعتی و کشاورزی این شهرستان نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان‌های ساوه و زرندیه، ظرفیت صنعتی این دو شهرستان و هم‌جواری با پایتخت، تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه صنعت به‌ویژه آب موردنیاز در این بخش امری حیاتی بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: تأمین آب، امنیت و انرژی شبکه‌ای به هم پیوسته و منسجم دارد که به‌منظور تحقق توسعه پایدار باید از سوی مسئولان نگاه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد.

مخلص‌الائمه گفت: درخصوص بازچرخانی پساب داخل استان و همچنین خارج از استان همچون پساب جنوب تهران طرح مفصلی درنظر گرفته شده که در همین راستا شورای عالی آب تشکیل شده و مسائل مربوط به این حوزه درحال بررسی است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه استفاده از پساب وضعیت مناسبی ندارد، درحالی که این حوزه سرمایه‌ ویژه‌ای در بخش صنعت به‌شمار می‌رود که تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مربوط همچون آب و فاضلاب، شهرداری، آب منطقه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی نیاز به تقویت دارد.

استاندار مرکزی پروژه انتقال آب سد کوچری به ساوه را مهم‌ترین پروژه توسعه استان عنوان کرد و گفت: پیمانکار جدید پروژه مشخص شده و با خریداری لوله‌ها و اختصاص سرمایه‌ای مناسب عملیات اجرایی به‌سرعت درحال انجام است تا مشکل آب این شهرستان برطرف شود.

آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان جنگلی شهر زاویه با 11 هکتار مساحت، افتتاح مسکن محرومان و افتتاح چند طرح صنعتی ازجمله پروژه‌های شاخص در شهرستان زرندیه بود که با حضور استاندار مرکزی به بهره‌برداری رسید.

85 طرح با یک‌هزار و 40 میلیارد تومان اعتبار دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم‌زمان با دهه فجر در زرندیه بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 897 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

شناسه خبر 52201