شناسه خبر:52213
1400/11/20 10:00:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: طی سال جاری آمار اهدای خون در استان ایلام با افزایش 14 درصدی مواجه بوده و مشکل خاصی از نظر تأمین ذخایر خونی در استان وجود ندارد.

مهدی اکبری‌دهبالایی از افزایش 14 درصدی آمار اهدای خون در استان ایلام طی سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکل خاصی از نظر تأمین ذخایر خونی در استان وجود ندارد.

وی افزود: در طول هفته گذشته با توجه به اینکه میزان مصرف بعضی از فرآورده‌های خونی در گروه‌های خونی خاص افزایش پیدا کرده بود، مقداری از آن سطح ذخایر استانداردی که باید در استان وجود داشته باشد، کاهش یافت.

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: با همراهی مردم استان در حال حاضر ذخایر خونی نرمال استان که باید بین پنج تا هفت روز باشد، در سطح استان برقرار است.

اکبری‌دهبالایی اضافه کرد: در کنار افزایش اهدای خون، مصرف فرآورده‌های خونی نیز در این مدت هم در استان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهایی که هم‌اکنون در مرکز انتقال خون استان برای افزایش اهدای خون وجود دارد، برپایی تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌های استان است.

مدیرکل انتقال خون ایلام عنوان کرد: در هفته آینده طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تیم‌های سیار به شهرستان دهلران سفر خواهند کرد.

اکبری گفت: این آمادگی در سطح اداره کل انتقال خون استان وجود دارد که هریک از شهرستان‌های سطح استان که درخواست برپایی تیم سیار خونگیری داشته باشند، تیم‌های سیار مرکز انتقال خون در اسرع وقت حضور پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: برای سال آینده نیز دو شهرستان در حوزه شمال و جنوب استان ایلام به مراکز ثابت خونگیری مجهز می‌شود، در این خصوص تأمین اعتبار صورت‌گرفته و در طی روزهای آینده مناقصه برگزار خواهد شد.

 

شناسه خبر 52213