شناسه خبر:52252
1400/11/21 09:20:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته 23 فقره و در سال‌ جاری 19 فقره از اموال مازاد دولتی در استان کرمانشاه به ارزش نزدیک به 7٠ میلیارد تومان به‌ فروش رسیده که صرف تعمیر و بازسازی ساختمان‌های موجود هر دستگاه و یا خرج امور جاری آن می‌شود.

امیرحمزه حیدریان روز گذشته اظهار کرد: پنجشنبه (21 بهمن‌ماه) با حضور وزیر اقتصاد، کارخانه فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب با ظرفیت تولید سالانه 15 هزار تُن فروآلیاژ افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری 10 میلیون یورویی چینی‌ها ساخته شده که حداقل 10 درصد نیاز کشور به واردات فروآلیاژ را کاهش می‌دهد و سالانه 3٠ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه این کارخانه در استان تأمین می‌شود، افزود: فاز اول این کارخانه 2٠٠ نفر به‌صورت مستقیم و 5٠٠ نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی دارد که اکثر بومی هستند و در فاز توسعه‌ای این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری و به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی و نقش آن در ایجاد توسعه و اشتغال‌زایی، گفت: استانی موفق‌تر است که بتواند بیشتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منتفع شده و از ظرفیت‌ها استفاده شود.

این مقام مسئول پروژه فروآلیاژ اسلام‌آباد غرب را دومین سرمایه‌گذاری خارجی در استان اعلام کرد و افزود: اگر بتوانیم فرصت‌های استان ازجمله پتانسیل‌های گردشگری آن را به‌خوبی به خارجی‌ها ارائه دهیم، می‌توانیم سرمایه آن‌ها را جذب کنیم.

حیدریان در ادامه از تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره 18 سخن گفت که نرخ بهره آن بین هشت تا 12 درصد متغیر بوده و هدف از آن کمک به اشتغال و تولید است و عنوان کرد: استان کرمانشاه یک‌هزار و 8٠٠ میلیارد تومان مصوبه به کارگروه استانی تبصره 18 ارائه داده و از آنجایی که هر استانی نتواند این تسهیلات را جذب کند سهمش را به سایر استان‌ها می‌دهند، تلاش ما بر این است که پروژه‌ها و طرح‌های بیشتری معرفی کنیم تا بتوانیم سهم خوبی از این تسهیلات را نصیب استان کرمانشاه کنیم.

وی گفت: برای ساخت بافت‌های فرسوده مبلغ 3٠٠ میلیون تومان تسهیلات با بهره 9.5 درصد با بازپرداخت سه‌ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فروش اموال مازاد و بی‌استفاده دستگاه‌های دولتی پرداخت و اذعان کرد: با تبصره 12 فرآیند فروش اموال مازاد خیلی کوتاه شده و تمام عواید حاصل از فروش اموال به خود همان دستگاه برمی‌گردد.

وی اعلام کرد: در سال گذشته 23 فقره و در سال جاری 19 فقره از اموال مازاد دولتی در استان کرمانشاه به ارزش نزدیک به 7٠ میلیارد تومان به‌ فروش رسیده که صرف تعمیر و بازسازی ساختمان‌های موجود هر دستگاه و یا خرج امور جاری آن می‌شود.

حیدریان در پایان گفت: از سال 14٠1 تمامی پول حاصل از فروش اموال مازاد دولتی به صندوقی به‌نام «صندوق توسعه و پیشرفت» واریز خواهد شد و با نظارت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به مصرف خواهد رسید.

شناسه خبر 52252