شناسه خبر:52276
1400/11/21 09:53:23

سپهرغرب، گروه سیاسی: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه بودجه‌ای که دانشگاه‌ علوم پزشکی دریافت می‌کند چندین برابر بودجه سایر دانشگاه‌هاست، گفت: لازم است که این بودجه دریافتی با نظارت شفاف‌سازی شود.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ضمن اشاره به بودجه‌های کلان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی فقط یک دانشگاه با کارکردی که همه برای یک نهاد آموزش عالی متصور هستند نیست، بلکه متولی اصلی بهداشت و درمان مردم در هر استان است، همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی، عمده‌ترین ارائه دهنده خدمات درمانی در هر استان هستند. به همین علت بودجه‌ای که این دانشگاه‌ها دریافت می‌کنند چندین برابر بودجه سایر دانشگاه‌هاست.

وی افزود: متاسفانه دانشگاه‌های علوم پزشکی در ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه از حسابرسی عمومی معاف شده اند که این موضوع موجب کاهش شفافیت و پاسخگو نبودن دانشگاه‌ها در برابر منابع دریافتی از بودجه شده است.  موضوعی که دود عدم شفافیت آن به چشم مردم می‌رود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تقدیر از مصوبه جدید کمیسیون تلفیق درباره رفع استثنا برخی نهادها از حسابرسی عمومی خاطرنشان کرد: مصوبه جدید کمیسیون تلفیق یک اقدام مناسب در افزایش شفافیت دستگاه‌های دولتی در هزینه‌کرد بودجه، کاهش فساد و هدررفت منابع در این دستگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی است.

نماینده ابهر و خرمدره در مجلس اظهار کرد: وزارت بهداشت بیشترین سهم از بودجه دولت را به خود اختصاص می‌دهد که عمده‌ی آن توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی خرج می‌شود اما توسط دیوان محاسبات حسابرسی عمومی نمی شود. 

امیدوارم مصوبه کمیسیون تلفیق با تصویب در صحن علنی مجلس گامی موثر در افزایش کارایی نظام سلامت کشور باشد.

شناسه خبر 52276