شناسه خبر:52299
1400/11/23 09:46:11

سپهرغرب، گروه خبر: معاون جهاد کشاورزی ایلام به بهره برداری از چهار مجتمع گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: توسعه واحدهای گلخانه‌ای علاوه بر ایجاد اشتغال نقش مهمی در تولید انواع محصولات صیفی و باغی پا کوتاه به صورت چهار فصل دارد.

همایون مظاهری معاون جهاد کشاورزی ایلام در این باره گفت: استان ایلام ظرفیت توسعه و ایجاد پنج هزار هکتار باغ پسته را با توجه به ارزش افزوده دارد.

وی افزود: برخی از مناطق استان استعداد بسیار مناسبی برای پرورش باغ پسته دارند و کشت‌های الگویی نیز انجام گرفته است.

معاون جهاد کشاورزی ایلام گفت: بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام گرفته مناطق زرنه ایوان، هلیلان و چرداول از مهمترین نقاطی هستند که استعداد پرورش کشت و توسعه باغات پسته را در استان دارند.

وی یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام گرفته حتی استعداد برخی از این مناطق برای پرورش و رشد پسته از حد نرمال بالاتر است که این یک مزیت و ظرفیت ویژه به شمار می‌رود.

مظاهری تاکید کرد: می‌توان با راه اندازی و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ با هدف توسعه کشت باغات پسته تحول عظیمی در سرمایه گذاری در این بخش ایجاد کرد.

وی همچنین به بهره برداری از چهار مجتمع گلخانه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: توسعه واحدهای گلخانه‌ای علاوه بر ایجاد اشتغال نقش مهمی در تولید انواع محصولات صیفی و باغی پا‌کوتاه به صورت چهار فصل دارد.

شناسه خبر 52299