شناسه خبر:52327
1400/11/24 09:44:58

سپهرغرب، گروه خبر: طرح بزرگ آب‌رسانی به دشت‌های سیروان در انتظار تخصیص اعتبار برای تکمیل شدن است.

عملیات عمرانی طرح بزرگ آب‌رسانی به دشت‌های سیروان نیازمند اعتبار است، تکمیل این پروژه یکی از مطالبات کشاورزان است که تاکنون بیش از هفت سال است که به درازا کشیده شده است.

یکی از کشاورزان سیروانی اظهار کرد: این پمپاژ می‌تواند تمام زمین‌های کشاورزی منطقه سیروان را آباد کند و به رفاه حال ما کمک بسیاری می‌کند.

رضا فیضی افزود: اگر این طرح زودتر اجرایی شود، مردمی که از روستا به شهرها مهاجرت کرده‌اند، به روستا باز می‌گردند.

  اختصاص 15 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آبرسانی به دشت سیروان

فرماندار سیروان اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه 15 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است در تلاش هستیم که با جذب اعتبارات استانی این پروژه به اتمام برسانیم.

علیرضا رئیسی بیان کرد: بهره‌برداری و تکمیل ایستگاه پمپاژ کشاورزی دشت سیروان برای کشاورزان منطقه بسیار مهم است چراکه هم‌اکنون بسیاری از زمین‌های کشاورزی منطقه دیم هستند و به علت خشکسالی خسارت‌های فراوانی به کشاورزان منطقه وارد شده است.

  پیشرفت 90 درصدی فاز اول طرح

مدیر جهاد کشاورزی سیروان اظهار کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری فاز اول این پروژه 50 میلیارد تومان و برای تکمیل و بهره‌برداری کل پروژه 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نورالدین فتاح‌زاده اضافه کرد: پروژه ایستگاه پمپاژ آب سیروان پروژه بسیار بزرگی است و بیش از سه هزار و 500 هکتار از اراضی زارعی دیم کشاورزی دشت‌های سیروان تا بخش زنگوان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی گفت: فاز اول آن 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنا بر گفته کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با بهره‌برداری کامل این پروژه علاوه بر توسعه و رونق کشاورزی در شهرستان باعث ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان خواهد شد.

این طرح که سال 93 آغاز شده و قرار بود بهار 95 به بهره‌برداری برسد، بعد از بارها بلاتکلیفی اکنون کار عمرانی آن تعطیل شده است.

با توجه به سفر رئیس جمهور و اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ استان، کشاورزان منطقه امیدوار هستند این طرح هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

اجرای این طرح در شهرستان می‌تواند سبب رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت مردم روستاها و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را به وجود آورد.

شناسه خبر 52327