شناسه خبر:52399
1400/11/25 09:22:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به وجود 12 سد در این استان، گفت: 200 هزار هکتار از اراضی این استان از محل منابع آبی این سدها تغذیه و آبیاری می‌شوند.

«محمودرضا شهلایی» در نشست تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آب، اظهارکرد: علاوه بر 12 سد افتتاح شده در استان، چهار سد دیگر نیز در دست احداث قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام سدهای استان پس از پیروزی انقلاب ساخته شده است، ادامه داد: ظرفیت حجم مخازن سدهای استان به حود یک و نیم میلیارد متر مکعب می‌رسد.

شهلایی همچنین هدف از ایجاد سدها را تامین آب شرب بلند مدت شهرها، تامین آب کشاورزی و اراضی مزروعی، تامین آب صنعت و تامین آب زیست محیطی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه همچنین به طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از ده‌ها پروژه‌ای است که همگی به برکت نظام جمهوری اسلامی و توجه ویژه وزارت نیرو به استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده و مردم استان از آن منتفع می‌شوند.

وی تاکید کرد: اجرای این سد به لحاظ سازه‌ای با همه ابعاد فنی و مهندسی و نیز خط انتقال 93 کیلومتری انتقال آب آن به سمت تصفیه خانه غدیر در شهر کرمانشاه از پیچیدگیهای خاصی برخوردار بود اما با تلاش انجام گرفته نهایتا به ثمر نشست.

شهلایی در خصوص سامانه بزرگ گرمسیری هم یادآور شد: این طرح بزرگ دستاورد دیگری پس از انقلاب اسلامی است که نظام جمهوری اسلامی و وزارت نیرو است که مردم کرمانشاه از آن برخوردار شدند.

 

شناسه خبر 52399