شناسه خبر:52461
1400/11/27 09:45:36

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با هدف مدیریت بازار، اصلاح فرآیند توزیع کالا باید در اولویت قرارگاه امنیت غذایی استان قرار گیرد.

پیمان اسکندری در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بازرسی‌ها آنگونه باید و شاید در زمینه توزیع کالا تأثیرگذار نبوده است بنابراین باید به فکر انجام کار اساسی در این راستا بود.

وی بهترین راهکار را اصلاح فرآیند توزیع کالاهای اساسی در بازار خواند و اضافه کرد: در ابتدا 10 کالای اساسی همچون نان، برنج، گوشت مرغ و شکر در دستور کار قرار داده شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: متناسب با دستور کار جلسه از اتحادیه‌ها و شرکت‌های توزیع مربوطه و مدیران فروشگاه‌های زنجیره ای استان در این جلسات دعوت شود تا آنها هم نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

اسکندری یادآور شد: از همین الان همه تلاش خود را برای مدیریت بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان بکار گیریم تا کالاهای مورد نیاز به طور مطلوب در اختیار مردم قرار داده شود.

وی اظهار کرد: وقتی سیستم جلسات تصمیم‌گیری اصلاح فرآیندها باشد می‌توانیم شاهد نتایج و بازخوردهای مؤثر باشیم.

**توزیع 523 تن مرغ منجمد در کردستان

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 36 هزار تن ذرت، 25 هزار تن جو و 35 هزار تن کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

فرزاد معاونی میزان توزیع مرغ منجمد را 523 تن و گوشت قرمز منجمد را هم 81 تن خواند و گفت: در انبار هم به اندازه کافی کالای ذخیره‌ای داریم و قرار شده در ایام پایان سال 20 هزار تن مرغ منجمد در کل کشور توزیع شود.

کردستان یک میلیون و 175 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه 773 هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می‌رود و 350 هزار هکتار آن هم آیش بوده و 52 هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از 773 هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان 678 هزار هکتار آن دیم و 95 هزار هکتار آن هم آبی است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت‌فرنگی با حدود 60 هزار تن در سال است.

شناسه خبر 52461