شناسه خبر:52503
1400/11/28 09:37:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آغاز عملیات آب‌رسانی به 160 روستای محروم استان همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان همدان، ظهر روز گذشته فرهاد بختیاری‌فر گفت: کلنگ‌زنی و عملیات آب‌رسانی به 160 روستای محروم استان همدان در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی هم‌زمان با سراسر کشور و به‌مناسبت میلاد امیرالمؤمنین علی (ع) آغاز شد.

وی با بیان اینکه پروژه با محوریت شرکت آب و فاضلاب استان و پیمانکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود، اظهار کرد: در این پروژه آب‌ر‌سانی به تمام روستاهای استان همدان مد نظر بوده که شامل 10 مجتمع آب‌رسانی و 62 تک‌روستا و جمعاً 160 روستا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در پروژه مذکور بالغ‌بر 150 هزار نفر در روستاهای استان از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند، گفت: قرارداد 509 میلیارد تومانی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که طبق تفاهم‌نامه قرار است 80 درصد این مبلغ توسط شرکت آب و فاضلاب از محل اعتبارات ردیف‌های طرح‌های آب‌رسانی و 20 درصد از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب خدمات فنی تأمین و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه به مدت 30 ماه انجام و مجموعاً 800 کیلومتر خط انتقال، شبکه آب‌رسانی و اصلاح شبکه‌ها اجرایی می‌شود، عنوان کرد: احداث 20 باب مخزن زمینی و هوایی مشتمل بر دو هزار و 25 متر مکعب به همراه محوطه‌سازی و فنس‌کشی‌ها، در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه طبق این پروژه پنج دستگاه دیزل ژنراتور در روستاهای فاقد برق نصب خواهد شد، گفت: 20 حلقه چاه حفاری و تجهیز می‌شود و احداث راه‌های دسترسی به این تأسیسات نیز مد نظر قرار گرفته است.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه در این ایام مبارک توفیق کار ارزشمند و بزرگی فراهم شده است، اظهار کرد: اگر یک روز در جبهه‌ها بودیم، امروز نیز توفیق حضور در سنگر سازندگی و آب‌رسانی به 160 روستا را داریم.

سردار مهدی فرجی با اشاره به اینکه در سطح استان اقدامات خوبی در حوزه سازندگی صورت می‌گیرد و به‌مناسبت سالگرد عملیات والفجر هشت نیز امروز اتفاق مبارکی در استان افتاد، گفت: خوشبختانه طی 40 سال گذشته اقدامات ارزشمندی در کشور صورت گرفته است که باید تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی قرار است تحولات خوبی رقم بخورد و این خیلی مهم است، افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی پروژه‌های زیادی در استان انجام می‌شود و بیش از یک‌هزار و 500 گروه جهادی در این زمینه فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز اظهار کرد: قرار است عملیات اجرایی بسیج آب‌رسانی به 72 روستای استان هم با کمک خیرین انجام شود.

قراباغی بیان کرد: 160 روستا برای عملیات اجرایی بسیج آب‌رسانی انتخاب شده و برای هر روستا نیز چند پروژه اجرایی می‌شود.

گفتنی است؛ پروژه‌های رفع محرومیت آبی از 6 هزار روستا در سطح کشور با قراردادی به مبلغ 30 هزار میلیارد تومان در قالب عملیات اجرایی بسیج آب‌رسانی آغاز شده که سهم استان همدان قراردادی معادل 509 میلیارد تومان است.

شناسه خبر 52503