شناسه خبر:52546
1400/11/30 09:57:09
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

مهم‌ترین وظیفه بسیج، حمایت از دولت است

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: بزرگ‌ترین وظیفه نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی مقاومت بسیج، حمایت و پشتیبانی از دولت سیزدهم است.

سردار مظاهر مجیدی روز پنجشنبه در آیین معارفه فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: بعد از انتخابات سال جاری و روی کار آمدن یکی از سلاله پیامبر، بزرگ‌ترین وظیفه و تکلیف بسیج، حمایت از دولت شد.

وی با بیان اینکه دولت‌مردان از ظرفیت بسیج برای رفع مشکلات استفاده کنند، ادامه داد: در رفتارشناسی سیاسی نظام جمهوری اسلامی سامان دادن بسیج به‌عنوان نیروی نجات‌بخش جامعه بسیار بااهمیت است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: نیروی مقاومت بسیج در وقایع و حوادث مختلف برای رفع مشکلات پیشگام بود و در جریان شیوع کرونا نیز اقدامات مؤثری انجام داد.

سردار مجیدی تصریح کرد: بسیاری از افراد به بزرگی و عظمت بسیج پی نبردند، این نیرو در فتنه‌های ایجادشده به‌ویژه در سال 88 در زیر آماج حمله و باران سنگ مقاومت و مجروحان و شهدای زیادی تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه وصل شدن سازمانی به پیکره مردم دوام آن را پیوسته و همیشگی می‌کند، افزود: نیروهای مسلح براساس ابلاغیه کارهای زیادی می‌کنند، اما تلاش در بسیج و سپاه، نشان از یک کار حیاتی و بزرگ بوده و نیروی مردمی بسیج بستر زیرین نیروهای مسلح هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: نیروهای مسلح در راستای فرامین امام علی (ع) که فرمودند «لشکریان دژ محکم مردم و رعیت هستند»، تلاش و اقدام می‌کنند.

سردار مجیدی گفت: با وجود تلاش برخی افراد برای منحل کردن ارتش در آغازین روزهای پیروزی انقلاب، اما با نگاه عمیق و دوراندیش امام راحل این کار انجام نشد، بلکه با تقویت آن، بر استفاده از نیروهای مردمی در کنار ارتش تأکید شد.

وی تصریح کرد: امنیت ارزان‌ترین سرمایه در کشورمان است؛ به‌گونه‌ای که حتی در دولت‌های مختلف به این سرمایه بی‌مهری شد. درحالی که امام علی (ع) فرمودند «نیروهای مسلح زینت والیان هستند و باید به آن‌ها توجه کرد».

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: به گفته امام علی (ع) رعیت و آحاد مردم با نیروهای مسلح معنا پیدا می‌کنند؛ بنابراین یکی از مأموریت‌های اصلی نیروهای مسلح، مردم‌سالاری دینی با سازمان‌دهی، آموزش و جذب نیرو است.

به گفته سردار مجیدی شهرستان همدان با بیش از 700 هزار نفر جمعیت، به‌منظور تسلط بیشتر به شهر، نیازمند پیش‌بینی ساختاری قوی برای بسیج ناحیه و تبدیل شدن آن به یک ناحیه ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت یک‌ساله فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج، حوزه‌های مقاومت در شهر همدان به 26 مورد افزایش یافت و بین حوزه‌های خواهران و برادران توازن ایجاد شد.

فرماندار شهرستان همدان نیز گفت: بسیجیان در راستای جهاد تبیین باید حضور بیشتری در فضای مجازی داشته باشند، در حالی‌ که هم‌اینک این حضور کم‌رنگ است.

محمدعلی محمدی اظهار کرد: دشمنان از خلأ و حضور کم‌شمار بسیجیان در عرصه فضای مجازی استفاده کرده و جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای به دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند، افزود: استمرار دسیسه و توطئه دشمن برای تطهیر این رژیم منحوس تا جایی پیش رفته که این رژیم فاسد را فرشته نجات معرفی کرده تا به زعم خود آن را به یک باور در جامعه تبدیل کنند.

فرماندار همدان تأکید کرد: این درحالی است که در زمان رژیم طاغوت تنها در حوزه بهداشت و درمان کشور به‌شدت دچار مشکل و وابستگی به پزشکان عمومی کشورهای هند و بنگلادش شده بود؛ اما امروز ایران اسلامی با استفاده از ظرفیت و توان علمی و تخصصی بومی سرشار از حضور پرشکان متخصص و متعهد ایرانی در رشته‌های مختلف است.

محمدی بی‌توجهی به جایگاه واقعی انقلاب را یکی از آسیب‌ها برشمرد و ابراز کرد: رهبری معظم انقلاب چندسال پیش موضوع ناتوی فرهنگی را مطرح کردند و امروز مسئله جهاد تبیین را مورد توجه قرار داده‌اند؛ چراکه ما نتوانستیم آنچنان که شایسته است، حق انقلاب و شهدا را به‌خوبی تبیین و تشریح کنیم.

وی تأکید کرد: سازمان‌های نفاق و سلطنت‌طلب برخلاف سیاست و خط مشی خود اقدام به پیوند نامیمون برای ضربه زدن به پیکره انقلاب می‌کنند و با سوء استفاده از برخی مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، اقدام به سیاه‌نمایی و بزرگ کردن مشکلات در کشور می‌کنند.

فرماندار همدان تصریح کرد: اتاق فکر دشمنان از هر فرصتی برای دسیسه و توطئه علیه کشور و انقلاب استفاده می‌کند که لازمه شکست این دسیسه‌های شوم، توجه جدی به موضوع محوری جهاد تبیین و بیان واقعی دستاوردهای گسترده و ارزشمند انقلاب شکوهمند اسلامی است.

محمدی گفت: امسال و هم‌زمان با دهه فجر یک‌هزار و 44 میلیارد تومان طرح و پروژه در شهرستان همدان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد که این حجم گسترده از خدمات برای رشد و توسعه منطقه باید به‌خوبی برای مردم تببین و بازگو شود.

وی با تأکید بر ضروت کار جهادی برای تحقق منویات، مطالبات و دغدغه‌های به‌حق رهبر معظم انقلاب، افزود: دراین زمینه بسیجیان باید با ظرافت و مخاطب‌شناسی حضوری مؤثر در عرصه جهاد تبیین و مقابله با جنگ نرم دشمن داشته باشند.

فرماندار همدان اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تصور می‌کردند که این نظام الهی کمتر از چهار دهه دوام و پایداری دارد، اما امروز در چهل‌وچهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جهانیان شاهد رشد و بالندگی بیش‌ازپیش این کشور و انقلاب هستند.

فرمانده سابق سپاه ناحیه همدان نیز در این آیین گفت: مبنای فعالیت سپاه اقدامات عام‌المنفعه و حمایت و پشتیبانی از نظام و خادمان ملت است.

سرهنگ «علی بقایی» افزود: نیروی مقاومت بسیج همواره حضوری مؤثر و جدی در صحنه‌های مختلف داشته و نقش سپاه و بسیج در تأمین و برقراری امنیت و آرامش کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

به گفته فرمانده سابق سپاه ناحیه همدان، شمار پایگاه‌های مقاومت بسیج در همدان طی سه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته که این نشان از کار جهادی و همت والای بسیجیان برای خدمت به مردم و نظام است.

در این آیین از تلاش سرهنگ پاسدار علی بقایی قدردانی و سرهنگ پاسدار سیدجواد حسینی به‌عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه همدان معرفی شد؛ سرهنگ حسینی سابقه خدمت به‌عنوان فرمانده سپاه ناحیه قهاوند، بهار و ملایر را در کارنامه دارد.

شناسه خبر 52546