شناسه خبر:52562
1400/11/30 10:28:18

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه همه مدیران کل در کنار مردم باشند اظهار کرد: مدیران سخنان مردم را پیگیری و به نتیجه برسانند.

حجت الاسلام و امسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امید را در دل‌های مستضعفان زنده کرد تصریح کرد: با انقلاب اسلامی جبهه مستضعفان قوت گرفت و استکبار تضعیف شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شروع انقلاب حضرت مهدی(عج) است ادامه داد: اهداف بسیاری برای انقلاب از جمله عدالت اجتماعی، پیشرفت جامعه و حرکت به سمت تمدن اسلامی، تعریف شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در برخی از موارد اهداف انقلاب اسلامی محقق نشده است خاطرنشان کرد: عواملی باعث شده به برخی از اهداف بلند انقلاب دست نیابیم البته در حکومت انبیا و حتی حکومت علی(ع) هم به دلیل همراهی نکردن برخی مدیران میانی عدالت مورد نظر امام محقق نشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه وقتی عدالت محقق می‌شود که فرد معصوم حاکم و مدیران میانی همراه باشند گفت: یکی از عواملی که باعث شد انقلاب به اهداف خود نرسد، جنگ‌های داخلی بود که در برخی از نقاط کشور رخ داد به طوری که آمریکا تجزیه کشور را تشویق می‌کرد و در گام دیگر صدام را به جنگ تشویق کرد.

وی تصریح کرد: سال‌های سال براندازان پیش‌بینی می‌کنند که انقلاب از بین رفتنی است اما انقلاب مانده و آنها رفتند.

امام جمعه همدان با اشاره به شبیخون فرهنگی در دهه 70 افزود: در همان زمان مقام معظم رهبری تذکر دادند و سبک زندگی را مهم عنوان کردند چون دشمن سبک زندگی را مورد هدف قرار داده تا اهداف انقلاب را دگرگون کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد که سبک زندگی فرهنگی را تغییر دهد اظهار کرد: جشنواره فجر به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ که باید منطبق با اهداف انقلاب باشد امروز با برخی از سخنان غیر کارشناسی به حاشیه رانده شده و سینمایی که در خط مقدم جنگ با دشمن باید موثر عمل کند گاها به تولید محتوایی دست می‌زند که نمی‌توان با خانواده به تماشای آن نشست.

وی در ادامه افزود: در جشنواره فیلم فجر برخی مواقع سخنان غیر کارشناسی مطرح می‌شود که مسئولان باید مراقبت کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن دنبال جنگ رسانه‌ای است تصریح کرد: فایل صوتی که منتشر شد به دنبال تضعیف سپاه است با اینکه سپاه در خط مقدم مبارزه با فساد است به آن حمله می‌کنند چراکه حمله به سپاه حمله به نظام است.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه در عدم تحقق برخی از اهداف انقلاب مشکلات داخلی نیز موثر است ادامه داد: خیلی از افراد که در کنار امام بودند اعتقاد به اسلام، ولایت فقیه و اسلام سیاسی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: از عوامل دیگر داخلی که باعث عدم تحقق اهداف انقلاب شد می‌توان به اشرافیت‌گری، سوءمدیریت‌ها به ویژه سو مدیریت‌ها در دهه 90 اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات قدرت‌طلبی‌ها بود گفت: افرادی وجود دارند تا در قدرت هستند انقلابی‌اند اما وقتی پست از دست می‌دهند، ضد انقلاب می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه باید برای عدالت اجتماعی تلاش و مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم اظهار کرد: انقلاب با همه مشکلات داخلی و خارجی ماند در حالی که میزان هجمه رسانه‌ای به آن غیر قابل تصور است.

وی با بیان اینکه تلاش مسئولان مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم است با تقدیر از حضور استاندار و مدیران در میز خدمت واقع در محل نماز جمعه گفت: حسینیه امام خمینی(ره) تا امروز کمتر به خود دیده که مسؤلان این چنین حضور یابند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه مدیران کل در کنار مردم باشند اظهار کرد: مدیران سخنان مردم را پیگیری و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی امروز امید مردم است افزود: اهداف انقلاب که تا کنون محقق شده را باید تقویت کنیم و آنچه محقق نشده را باید دست در دست هم حل کنیم؛ انقلاب اسلامی نشان داده که مشکلات را برطرف می‌کند.

 

شناسه خبر 52562