شناسه خبر:52589
1400/12/1 08:32:34

سپهرغرب، گروه خبر: بعد از گذشت یک ماه از سیل مورموری هنوز مردم این شهر خسارتی دریافت نکرده‌اند و پروژه‌های زیرساختی هم نیمه‌کاره رها شده است.

با گذشت یک ماه از سیل بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام ساماندهی، ترمیم و بهسازی بسیاری از مسیل‌ها و رودخانه‌های شهر مورموری نیمه‌کاره رها شده است.

بخشی از مردم منطقه که خانه‌های آن‌ها در حریم رودخانه و مسیل‌ها قرار دارند، گله‌مند هستند که چرا مسئولان با توجه به قول‌هایی که دادند تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

طبق اعلام مسئولان در این سیل بیش از 117 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، عشایری، منازل مردم و… وارد شده است.

بسیاری از کشاورزان و عشایر منطقه مورموری به دلیل خسارت‌های وارد شدن و عدم توانایی مالی در انتظار خسارت هستند چراکه دامداری و کشاورزی شغل اکثر مردم این منطقه است.

  هیاهو برای هیچ

یکی از اهالی منطقه مورموری اظهار کرد: سیل سه ساعته ویرانگر مورموری فقط در حد بازدید مدیران ارشد استان به مورموری بوده، هنوز هیچ خبری از پرداخت خسارات به زمین‌های کشاورزی و دیگر خسارت وارد شده به مردم و شهر نیست.

علی امیدی افزود: آمدن به مدیران به مورموری کافی نیست، ظاهراً بیشتر وعده‌های مسئولان هیاهو بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم این منطقه به خصوص کشاورزان و عشایر با مشکلات زیادی مواجه هستند و امیدواریم که مدیران خسارت‌های مردم را پرداخت کنند.

امیدی با اشاره به اینکه مورموری از محروم‌ترین مناطق استان ایلام است، افزود: زیرساخت‌های بخش مورموری بسیار قدیمی است و نیازمند بازسازی دارند.

وی گفت: اگر زیرساخت‌های مورموری بهسازی شوند در آینده با کوچک‌ترین حادثه طبیعی بازهم دچار خسارت می‌شوند.

  هنوز هیچ اعتباری به حساب شهرداری واریز نشده است

شهردار مورموری اظهار کرد: در خصوص اعتباراتی که مربوط به بحث زیرساخت‌های بخش مورموری است، هنوز هیچ اعتباری به حساب شهرداری واریز نشده است.

روح‌الله ملکی با اشاره به اینکه مردم انتظار شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها هستند، افزود: پل مرکزی مورموری در اثر سیل اخیر به‌شدت آسیب دیده که مسئولان قول تعریض و احداث مجدد آن را دادند، این پروژه حدود دو کیلومتر و یا شاید بیشتر نیاز به احداث سیل‌بند دارد.

وی ادامه داد: مطالبه اصلی مردم مورموری از مسئولان استانی این است که اعتباراتی که برای خسارت به زیرساخت‌های شهر مورموری در پی وقوع سیل به این شهر وارد شده هر چه سریع‌تر باید تخصیص داده شود تا کارهای عمرانی در این شهر آغاز شود.

  تمام خسارات مالی پرداخت می‌شود

فرماندار آبدانان نیز اظهار کرد: قول می‌دهم تمام خسارات مالی که در اثر سیل به منازل وارد شده در آینده نزدیک به‌صورت بلاعوض پرداخت شود.

یدالله حاتمی افزود: به بخش مورموری در گذشته توجه آن‌چنانی نشده و امیدواریم به‌زودی بخشی از مشکلات زیرساختی این منطقه نیز حل شد.

وی با اشاره به سیل اخیر و خسارت‌هایی که به مردم وارد شده است، بیان داشت: امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان در سطح ملی اعتبارات خوبی برای توسعه مورموری اخذ شود.

با توجه به محرومیت‌های منطقه مورموری نیاز است مسئولان هرچه سریع‌تر فعالیت‌های عمرانی در این منطقه سیل زده اجرایی کنند. همچنین با توجه نزدیکی به پایان سال و نیازهای مالی مردم، هرچه سریع‌تر باید خسارت‌های مالی مردم نیز پرداخت شود.

شناسه خبر 52589