شناسه خبر:52597
1400/12/1 08:46:36

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری ویژه ملایر گفت: در حال حاضر این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان و ورودی بیمارستان‌ها هستیم.

«حسین فارسی» روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) در حال افزایش و این روند نگران کننده است.

وی نسبت به وضعیت قرمز و خطرناک این شهرستان خطاب به مردم هشدار داد و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق واکسن در دُزهای دوم و سوم همچنان مورد تاکید است.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، تمامی تالارهای پذیرایی در سطح این شهرستان تعطیل و مراسم‌های عروسی در این مکان‌ها برگزار نمی‌شود.

فارسی بیان کرد: فعالیت رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر است و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‌شود.

وی گفت: تمامی اماکن و باشگاه‌های ورزشی در سطح این شهرستان تعطیل است و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد کرونا غیر حضوری بودن تمامی مقاطع تحصیلی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد، افزود: آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فارسی اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و تزریق دُز سوم واکسن همچنان مورد تاکید است و مردم، کارمندان ادارات، اصناف و بازاریان باید همانند گذشته حساسیت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: دورکاری بانوان کارمند دارای فرزندان زیر 6 سال، یک هفته دیگر تمدید شد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف هستند به افرادی که ماسک ندارند، خدماتی ارایه ندهند.

به گفته وی از امروز بازرسی و نظارت اکیپ‌های مشترک از اصناف و بازاریان، تالارها و رستوران‌ها و اماکن ورزشی در این شهرستان تشدید می‌شود.

فارسی با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک تا حدودی کاهش یافته، تاکید کرد: بیمارستان‌های شهر در حال تکمیل ظرفیت هستند و ورودی بیماران بستری هر روز در حال افزایش است. وی گفت: شهرستان ملایر در وضعیت خطرناک کرونا قرار دارد و مردم باید همراهی لازم را با ستاد کرونا داشته باشند.

فارسی ادامه داد: در صورت مشاهد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

شناسه خبر 52597