شناسه خبر:52638
1400/12/2 09:06:00

سپهرغرب، گروه کشاورزی: فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با اشاره به بازگشت 40 مورد از اراضی کشاورزی مرغوب در روستای چشین به حالت اولیه، از بازگشت 300 مورد از این اراضی استان به حالت اولیه از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی کشاورزی استان همدان، سرهنگ حسن جعفری‌جوزانی با اشاره به بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان همدان، افزود: طی هفته گذشته تعداد 40 مورد احداث بنا و دیوارکشی در اراضی مرغوب زراعی به مساحت سه هزار و 225 متر مربع در شهرستان همدان، روستای چشین که مالکین آن‌ها بدون گرفتن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت‌وساز غیر مجاز کرده بودند، با گرفتن مجوز قضائی و با همکاری عوامل انتظامی و شهرداری تخریب و قلع‌وقمع و به حالت اولیه بازگردانده شد.

سرهنگ جعفری‌جوزانی ادامه داد: متأسفانه شهرستان همدان با اختلاف حدود 2.5 برابری نسبت به شهرستان بهار، رتبه نخست ساخت‌وسازهای غیر مجاز که منجر به تخریب و قلع‌وقمع براساس قانون شد را دارد که درنتیجه آن طی سال جاری 130 مورد تخریب و قلع‌وقمع در این شهرستان انجام شد. پس از آن، شهرستان بهار با 52 مورد و شهرستان ملایر با 45 مورد بیشترین آمار تخریب و قلع‌وقمع ناشی از ساخت‌وسازهای غیر مجاز و شهرستان فامنین کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: در اجرای تبصره دو ماده 10 که تخریب و قلع‌وقمع با دستور کلی دادستانی انجام می‌گیرد، از ابتدای سال تاکنون 257 مورد داشته‌ایم که با همکاری عوامل انتظامی و شهرداری صورت پذیرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان ادامه داد: 38 مورد نیز مطابق با اجرای احکام قطعی قلع‌وقمع مربوط به ماده سه نیز اجرا شد تا مطابق با اجرای این مواد درمجموع حدود 300 مورد از اراضی مرغوب کشاورزی به حالت اولیه بازگردد.

شناسه خبر 52638