شناسه خبر:5267
1397/11/4 10:17:34

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: مردم به تشکل‌های مردم‌نهاد امید و اعتماد دارند و این اعتماد باید همیشه استمرار داشته باشد؛ از بین رفتن اعتماد مردم به سمن‌ها آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند.

بهمن مرادنیا شامگاه سه‌شنبه هفته جاری در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان کردستان اظهار کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و این همان نقطه‌ای است که دولت به آن امید دارد؛ تشکل‌ها همواره باید اعتماد دوسویه مردم و دولت را داشته باشند.

وی دولت را امیدوار به عملکرد تشکل‌های مردمی دانست و از این تشکل‌ها خواست در حفظ سرمایه‌های استان پویاتر عمل کنند و افزود: نظارت بر عملکرد تشکل‌های مردم‌نهاد امری ضروری است و نباید اجازه داد چند تشکل محدود، به آبرو و اعتبار همه تشکل‌ها لطمه وارد کنند.

استاندار کردستان یکی دیگر از وظایف تشکل‌های مردمی را حفظ و ارتقای حقوق شهروندی عنوان کرد و ادامه داد: رسالت و نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در توسعه باید بارزتر شود که همکاری تشکل‌ها در حل مشکلات استان می‌تواند کارساز باشد.

مرادنیا با بیان اینکه ما کلی تشکل مردم‌نهاد ایجاد کرده‌ایم اما بازهم در مسائل دچار مشکل هستیم و این بدین معنی است که در عمل به وظایف و رسالت‌ها کوتاهی شده، یادآور شد: حقوق مردم هرگز نباید توسط دولت تضییع شود و ما در استان نیازمند توسعه گفتگوی مدنی هستیم.

وی وظیفه سمن‌ها و دولت در کنار هم را خدمت‌رسانی به مردم و حفظ سرمایه‌ها در همه ارکان عنوان و بیان کرد: اگر جوانان ما دچار آسیب شده و این آسیب کماکان تداوم دارد، نشان این است که ما در حفظ سرمایه‌های خود موفق عمل نکرده‌ایم.

استاندار کردستان گفت: نگاه ظاهری و سطحی به مسائل آفت تشکل‌های مردمی بوده و افزایش کمی تشکل‌های مردمی جای افتخار ندارد، بلکه زمانی می‌توانیم به کارمان افتخار کنیم که چند تشکل کارآمد و دارای عملکرد بنیادی و تأثیرگذار داشته باشیم.

مرادنیا در پایان سخنان خود حل نیازها و مشکلات اساسی استان را جزء اولویت‌های کاری خود برشمرد و اظهار کرد: هفته آینده نشستی با چند تن از وزرا در حاشیه دولت پیرامون موضوع آب داریم که امیدواریم خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.

شناسه خبر 5267