شناسه خبر:52684
1400/12/3 09:24:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان مرکزی از بازداشت مسئول حراست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر رازقان به اتهام اختلاس خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از نهادهای امنیتی شهرستان زرندیه گزارش‌هایی را درخصوص اختلاس مسئول حراست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر رازقان داده‌ است، اظهار کرد: در این گزارش به اختلاس 350 تُن سیمان متعلق به شهرداری اشاره شده است.

وی افزود: این پرونده پس از تکمیل نهاد امنیتی به دادسرای زرندیه ارجاع داده شده و پس از صدور دستورات قضائی، دادیار اقدام به آغاز تحقیقات کرده و با گزارش‌های تکمیلی موضوع اختلاس 350 تُن سیمان به 750 تُن رسید.

رئیس‌ کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در همین راستا دستورات لازم توسط مقام قضائی صادر و متهمان با صدور قرار وثیقه و عدم تودیع آن، روانه زندان شدند.

موسوی بیان کرد: با ارائه وثیقه توسط متهمان و با عنایت به لزوم ادامه تحقیقات، قرار نظارت قضائی برای هر دو متهم به‌لحاظ ممنوعیت از اشتغال به فعالیت‌های مرتبط صادر و به نامبردگان ابلاغ شد و پرونده اکنون درحال تکمیل تحقیقات است.

وی با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضائی و سیاست راهبردی آن در فسادستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه‌ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمان‌ها و نهادها تأکید کرد و از برخورد محکم و بی‌اغماض دستگاه قضا با جرائم و تخلفات صورت‌گرفته در تمامی دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های خدمات‌رسان خبر داد و خاطرنشان کرد: برخورد با جرائم مدیران متخلف همواره اولویت دستگاه قضائی استان خواهد بود.

به گفته وی این پرونده در مرحله تحقیقات فنی و قضائی بوده و مراتب پس از صدور و تأیید حکم اطلاع‌رسانی خواهد شد و در این مرحله درباره مجرمیت یا بی‌گناهی متهمان امکان اظهار نظر وجود ندارد.

شناسه خبر 52684