شناسه خبر:52699
1400/12/3 09:40:10
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان:

در همدان کمبود سرم نداریم

سپهرغرب، گروه خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان با بیان اینکه کمبودی در زمینه سرم نداریم، گفت: تأمین سرم طوری مدیریت شده که بیشتر در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است.

قدرت‌الله رستمی اظهار کرد: با مدیریتی که از دو ماه پیش درخصوص دپوی سرم صورت گرفته، در اوج شیوع ششم کرونا شرایط مناسبی در استان داریم و هیچ‌گونه مشکلی در تأمین سرم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همدان نسبت به سایر استان‌ها جزء بهترین‌ها است، تأکید کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی کشور، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان ازنظر تأمین سرم مدیریت و سامان‌دهی شده‌اند؛ البته کمتر در داروخانه‌ها است و بیشتر تحویل بیمارستان‌ها شده و بنابراین در بیمارستان‌ها مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ با شرکت‌های تولید دارو و نیز با توجه به دوری یا نزدیکی داروخانه‌ها به درمانگاه‌ها، سرم با نسبت و تعداد مشخصی بین داروخانه‌های روزانه یا شبانه‌روزی استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: با این وجود ممکن است داروخانه‌ای در یک مقطعی اعلام کند سرم ندارد، اما با توجه به تأمین سرم درمانگاه‌ها، درمانگاه نزدیک به همان داروخانه سرم را در اختیار بیماران قرار می‌دهد و این به‌منزله کمبود سرم در استان نیست.

شناسه خبر 52699