شناسه خبر:52733
1400/12/4 09:13:04

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه 100 هزار نفر در استان همدان متقاضی طرح مسکن ملی هستند، گفت: تاکنون بیش از 27 هزار فرد مجرد در این استان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند.

«مجید صالحی‌امیر» روز سه‌شنبه افزود: تاکنون بیش از 81 هزار نفر در استان همدان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 27 هزار نفر مجرد هستند و اطلاعات افراد به‌صورت دقیق پایش و بررسی می‌شود.

به گفته وی درمجموع با احتساب 18 هزار و 400 متقاضی مسکن طرح «اقدام ملی و تولید مسکن» تاکنون نزدیک به 100 هزار نفر در استان همدان به‌عنوان متقاضی مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: امکان ثبت‌نام افراد مجرد در سامانه این طرح همچنان فعال است و پس از پایان زمان ثبت‌نام، مرحله پالایش اطلاعات و راستی‌آزمایی متقاضیان آغاز می‌شود.

صالحی‌امیر خاطرنشان کرد: با تصمیم شورای ملی مسکن، نام‌نویسی در این طرح تا پایان اسفندماه تمدید شده و متقاضیان مسکن در استان همدان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی طرح به نشانی www.saman.mrud.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: مرحله پالایش اطلاعات و راستی‌آزمایی متقاضیان این واحدها آغاز شده است و براساس بررسی صورت‌گرفته واجدان شرایط این طرح تا پایان فروردین‌ماه 1401 برای واریز وجه اولیه معرفی می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: با حمایت و پیگیری‌های استاندار همدان، زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان تأمین شده و هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مؤثر استاندار همدان برای الحاق 680 هکتار زمین به حریم شهر همدان، گفت: با تحقق این مهم تمامی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان در این اراضی ساخته می‌شود.

صالحی‌امیر با اشاره به اینکه تاکنون پالایش اطلاعات نزدیک به 15 هزار متقاضی مسکن در استان همدان نهایی شده است، اظهار کرد: متقاضیانی که مدارک مربوط به فرم (ج)، مالکیت و دیگر موارد آن‌ها مشکل دارد، می‌توانند از طریق دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به رفع موارد اقدام کنند. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: براساس مصوبه شورای عالی مسکن، 80 درصد اعتبار ساخت این واحدها از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان تأمین می‌شود.

به گفته وی جلسات شورای مسکن استان همدان نیز برای پیگیری اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده مرتبط با طرح مسکن ملی، هر دو هفته یک‌بار به ریاست استاندار تشکیل می‌شود.

شناسه خبر 52733