شناسه خبر:52857
1400/12/7 09:49:16

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری اسدآباد با تأکید بر شناسایی موانع و نقاط کور سرمایه‌گذاری در شهرستان، گفت: با ایجاد موانع سر راه سرمایه‌گذاران تولید و کارآفرینی را فراری ندهیم، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نباید پشت درها معطل بمانند.

حسین‌علی شرکائی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم و استاندار همدان اشتغال و تولید بوده و دولت سیزدهم به دنبال تحول و نوآوری است؛ باید مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان این امر را در رأس برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده و به این سمت‌وسو حرکت کنند.

وی تولید را لازمه اشتغال دانست و افزود: با جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تولید رونق گرفته و اشتغال و کسب‌وکار منطقه بهبود می‌یابد؛ پس باید مسئولین به استقبال سرمایه‌گذاران بروند و برای آن‌ها فرش قرمز پهن کنند.

شرکائی در ادامه از تحقق 107 درصدی سهمیه اشتغال امسال این شهرستان خبر داد و گفت: سهمیه اشتغال سال 1400 در این شهرستان یک‌هزار و 407 نفر بوده که تا به امروز یک‌هزار و 519 نفر در سامانه رصد ثبت شده و 107 درصد این سهمیه محقق شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 330 نفر برای نخستین‌بار در شهرستان بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

شرکائی در بخش دیگری به توسعه و ترویج آموزش مبل و منبت شهرستان اشاره کرد و افزود: توسعه صنعت مبل و منبت یک استراتژی مهم برای استان است که می‌تواند به تقویت بنیه اقتصادی و اشتغال استان و بیش از همه شهرستان کمک کند؛ ضمن اینکه زمینه بازاریابی این صنعت فراهم بوده و بسیاری از کشورهای همسایه متقاضیان اصلی مبل و منبت کشور ایران هستند.

شناسایی و جذب طرح‌های دانش‌بنیان، همدلی دستگاه‌ها و بانک‌ها در تسهیل‌بخشی به پرداخت تسهیلات اشتغال، توسعه مشاغل خانگی و حمایت از مشاغل خانگی، تشکیل کمیته وصول مطالبات، توجه به طرح‌های اولویت‌دار کشاورزی و تکریم ارباب رجوع از دیگر مواردی بود که در این جلسه سرپرست فرمانداری اسدآباد بر آن‌ها تأکید کرد.

شناسه خبر 52857