شناسه خبر:52902
1400/12/8 09:21:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه از آغاز مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه خبر داد.

سیدافشین صفوی روز گذشته با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در مناطق گرمسیر استان آغاز شده است، اظهار کرد: مبارزه با علف‌های هرز شهرستان‌های قصر شیرین، گیلانغرب، سرپل‌ ذهاب و همچنین بخش گرمسیری ثلاث باباجانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون به‌دلیل بارانی بودن هوا سم‌پاشی موقتاً قطع شده و پس از پایان بارندگی‌ها مبارزه از سر گرفته خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به تدارک سم کافی برای مبارزه با علف‌های هزر در مزارع غلات، گفت: هیچ کمبودی برای تأمین سم مورد نیاز گندم‌کاران و جوکاران استان نداریم.

وی از کشاورزان خواست در مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشدی گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و تصریح کرد: علف‌های هرز حدود 30 الی 40 درصد سبب کاهش عملکرد می‌شوند، بنابراین کشاورزان باید به محض اینکه شرایط جوی مناسب شد و بارش نداشیم و امکان ورود سم‌پاش به زمین وجود داشت، مزارع خود را با سمومی که از فروشگاه‌های مجاز خریداری کرده، سم‌پاشی کنند.

 

شناسه خبر 52902