شناسه خبر:52911
1400/12/8 09:33:54

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار نهاوند از اجرای نهضت آسفالت در سال آینده خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار با انجام عملیات انفجار در معدن شهرداری 60 هزار تُن سنگ برای سنگ‌شکن به‌دست آمده است.

مجید یوسفی‌نوید با بیان اینکه سال جدید سال تغییرات در شهر نهاوند است که این مهم با به‌کارگیری شیوه‌های علمی و اصولی در اجرای طرح‌های شهری عملی خواهد شد، اظهار کرد: به‌کارگیری روش‌های غیر اصولی و مبتنی بر آزمون و خطا در اجرای برنامه‌های شهری باعث اتلاف منابع و هدررفت هزینه‌ها می‌شود که همین مسئله می‌تواند مانعی بزرگ در پیشرفت شهر باشد.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت آسفالت معابر را از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری برای سال جدید عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما برای زیباسازی چهره شهر توجه به آسفالت معابر شهری بوده که در این راستا مقدمات لازم برای اجرای نهضت آسفالت در سال آینده فراهم شده است.

شهردار نهاوند افزود: با توجه به اینکه برای آغاز نهضت آسفالت در سطح گسترده باید تمام شرایط مهیا شود، با پیگیری صورت‌گرفته قیر مورد نیاز، مواد اولیه سنگ‌شکن، تجهیز و تعمیر کارخانه آسفالت و دیگر موارد لازم فراهم شده که از اوایل سال آینده کار آغاز می‌شود.

وی مواد ریزدانه را ازجمله مواد اولیه لازم برای آسفالت دانست و گفت: با توجه به اینکه جهت میزان قیری که طی ماه‌های اخیر تهیه شده بود نیاز به مواد اولیه و ریزدانه داشتیم، برای نخستین‌بار عملیات انفجار در معدن شهرداری انجام گرفت که در اثر آن 60 هزار تُن سنگ برای سنگ‌شکن به‌دست آمده و مراحل خُرد کردن آن درحال انجام است.

یوسفی‌نوید در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد پارک‌های محلی به‌منظور تقسیم عادلانه خدمات و امکانات در تمام مناطق خبر داد و افزود: از اواسط پاییز امسال عملیات اجرایی پارک‌های محله‌ای در مناطق دوخواهران و کوی شهید حیدری اجرا شده که برای توسعه این فضاها، پارک‌های محله‌ای سرآسیاب در منطقه گوشه و منطقه حسن‌آباد نیز کلنگ‌زنی شد و در آینده این طرح در سایر محلات اجرا می‌شود.

وی از ایجاد بستر لازم به‌منظور استفاده از ایده صاحب‌نظران مسائل شهری خبر داد و گفت: به‌منظور بهره‌گیری از ایده صاحب‌نظران و طراحان شهری، جشنواره خلاقیت بازیافت و بهیافت پسماندهای خشک شهری با هدف بهره‌برداری از ضایعات فلزی و غیر فلزی روز 15 اسفندماه برگزار می‌شود که کار فراخوان این جشنواره انجام و اطلاع‌رسانی شده است.

شناسه خبر 52911