شناسه خبر:52930
1400/12/9 08:44:00

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به منظور پیشبرد اهداف اقتصادی دولت سیزدهم در راستای کاهش مشکلات اقتصادی و تورم، برنامه راهبردی توسعه اقتصادی در سال 1401 تدوین شده است.

«ذبیح‌الله سلمانی» روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: مشکلات اقتصادی و تورم در سنوات گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده است که تلاش داریم در دولت سیزدهم این مشکلات برطرف شود.

وی اظهار داشت: خام فروشی نفت، تحریم‌ها و ساختار نامتوازن اقتصادی، مهمترین عوامل ایجاد این مشکلات بوده است.

سلمانی تصریح کرد: در چند سال اخیر، نتوانستیم تامین ارز را از وابستگی به صادرات نفت قطع کنیم و همین موضوع یکی از دلایل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های راهبردی وزارت اقتصاد در سال 1401 از دستورات وزیر امور اقتصاد و دارایی است ابراز امیدواری کرد: این برنامه راهبردی، چراغ راهنما و مسیر حرکت اقتصاد در دولت سیزدهم باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه استان‌ها خود را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم بدانند، افزود: از ادارات کل استان‌ها برای تصمیم‌گیری برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی استفاده می‌شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه و آشنایی به کار، مدیران کل ادارات استان‌ها از مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی استفاده می‌شود و از نیروهای بیرونی استفاده نخواهد شد.

وی اظهار داشت: یک بانک اطلاعاتی از ظرفیت نیروهای این وزارت‌خانه تهیه شده است که تا چند سال آینده از آن برای تامین نیروی مدیریت اقتصاد از آن استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این آیین گفت: با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه، برنامه‌ای یک ساله برای رشد و توسعه استان در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم تدوین و اجرا می‌شود.

ظاهر پورمجاهد افزود: در شرایط کنونی انجام کارهای شبانه‌روزی، ایثارگرانه و پرتلاش، راهگشای مشکلات اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌های کسب و کار در هر سه ماه بررسی می‌شود که بر اساس آن شاخص تامین مالی استان همدان از میانگین کشوری کمتر است که این حوزه باید تقویت شود.

پورمجاهد اظهار داشت: در حوزه بیمه استان همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید این حوزه در راستای توسعه استان تقویت شود.

وی تصریح کرد: پایه کارهای اقتصادی تحرک است و باید با انرژی بالا، برای پویایی این حوزه تلاش کرد.

مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز دراین آیین گفت: جذب سرمایه گذار و استفاده خدمات سرمایه گذار، اولویت نخست ما در استان همدان است.

حسن پیمانی افزود: تلاش برای کار تیمی در اولویت قرار دارد و همت می‌کنیم تا با افزایش تولید، نرخ بیکاری در استان کاهش یابد.

وی اظهار داشت: در حوزه تولید و اشتغال استان اقدامات خوبی شده و با تقویت این اقدامات، رو به جلو حرکت خواهیم کرد.

پیمانی ادامه داد: از ظرفیت نخبگان در حوزه مدیریتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان استفاده می‌شود.

در این آیین با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات «سیدناصر محمودی»، «حسن پیمانی» به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان معرفی شد.

مدیرکل جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و از کارکنان وزارت اقتصاد است که معاونت نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و ریاست خزانه معین استان همدان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

«سیدناصر محمودی» در هشت سال گذشته مدیریت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان را بر عهده داشت.

شناسه خبر 52930