شناسه خبر:52931
1400/12/9 08:45:47

سپهرغرب، گروه خبر: امروزه علاوه‌بر روش‌هایی مانند شماره حساب و شماره کارت و نصب صندوق صدقات، طراحی QR کدها که صندوق صدقات الکترونیکی هستند و با تلفن همراه می‌­توان کمک‌های خود را در کمترین زمان ممکن پرداخت، نسبت به سایر روش‌ها که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کند، ازجمله جدیدترین راهکار‌ها برای این است تا مردم در هر زمان و در هر مکانی بتوانند کمک‌های خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ع) استان همدان با اشاره به لزوم تهیه سبد غذایی و پوشاک نو برای فرزندان افراد زیر پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: کمیته امداد برای شب عید مددجویان خود سبد غذایی درنظر گرفته است.

محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کمیته امداد در آستانه سال نو، بیان کرد: از 14 اسفندماه که هفته نیکوکاری شروع می‌شود، در کل استان غرفه‌هایی به‌صورت نمادین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه همچنین در 39 مصلای نماز جمعه و 32 مرکز استان صندوق‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی نصب خواهد شد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم نیک‌اندیش همدان 12 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده‌اند.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه مردم همدان همیشه برای کمک به نیازمندان پیشگام هستند، ابراز کرد: درحال حاضر 61 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که چهار هزار نفر جزء طرح اکرام خدمت دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 10 هزار نفر جزء طرح محسنین هستند، خاطرنشان کرد: محسنین فرزندانی را شامل می‌شود که به هر دلیلی والدین توانایی حمایت از آن‌ها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در طرح محسنین حامیان به‌صورت مستقیم مبالغ را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند، گفت: این مبالغ در پایان سال دو الی سه برابر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه نزدیک به 30 هزار زن سرپرست خانوار در استان زندگی‌ می‌کنند، افزود: نیمی از مددجویان ما زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اعلام طراحی QR کدها که جایگزین مناسبی برای صندوق صدقات هستند، ابراز کرد: بر چسب‌های طراحی‌شده از طریق گوشی همراه می‌توانند به پرداخت الکترونیکی وجوهات کمک کنند. این روش جدید که در کوتاه‌ترین زمان کمک‌ها را در دست نیازمندان قرار می‌­دهد، پیشنهاد مناسبی نیز در شرایط کرونا است تا در فروشگاه‌­های بزرگ و مکان‌های عمومی تعبیه شده و در دسترس مردم قرار بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بعضی از خیرین به‌صورت مستقیم کمک‌هایشان را به نیازمندان می‌رسانند، گفت: درحال حاضر در سطح شهرستان‌ها 16 اداره در این امر کمیته امداد را یاری می‌کنند.

شناسه خبر 52931