شناسه خبر:52988
1400/12/11 09:34:56

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری تویسرکان از راه‌اندازی بازارچه‌های فصلی در شهرهای فرسفج، سرکان و تویسرکان خبر داد.

حسین افشاری روز یکشنبه در کارگروه امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه بانوانی که در مقام مادری و مادرانی که به‌عنوان سرپرست ایفای نقش می‌کنند می‌توانند خانواده را افسرده کرده و یا نشاط به آن ببخشند، اظهار کرد: بانوان با محبت می‌توانند فرزندان را جذب کانون گرم خانواده کنند و یا با ناملایمتی به سمت اعتیاد و افسردگی کشیده شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه کنونی گفت‌وگو با فرزندان در خانواده‌ها کاهشی است، تأکید کرد: باید با فرزندان بیشتر گفت‌وگو شود، تعامل عاطفی برقرار و از انتقاد کردن فرزندان تا جایی که امکان دارد، پرهیز شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه رابطه صمیمی با فرزندان باعث رضایت آنان خواهد شد، خاطرنشان کرد: مادران دارای جامعه نفوذ هستند و عیب‌ها را باید با ظرافت حل کنند، چون در حوزه رفتاری نیز تأکید بر آن است که تذکرات به فرزندان سالانه یک یا دو بار باشد تا باعث فشار روی آنان نشود.

افشاری افزود: شیوه‌های تربیتی را باید به‌گونه‌ای انجام دهیم که به کودکان آسیب روحی نرسد.

وی در ادامه با بیان اینکه با وجود فشارهای اجتماعی و اقتصادی نباید با رفتارهای خود محیط خانواده را پُرتنش نکنیم، اظهار کرد: طبق روایات انسان باید غم و اندوه را پنهان کند و شادی را بروز دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با تصریح بر اینکه یکی از سرچشمه‌های طلاق عاطفی کاهش مهر و محبت و درنهایت رسیدن به طلاق جسمی و فیزیکی است، خواستار جایگزینی انرژی مثبت در زندگی شد.

افشاری با تصریح بر اینکه در شهرستان تویسرکان تعداد نخبه‌های خانم در برخی از زمینه‌ها بالاتر از آقایان است، بر لزوم توجه به این موضوع تأکید کرد و افزود: تلاش شورای فرهنگی بر تولیداتی منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی است؛ به این ترتیب در کشور نیز ورود اسباب بازی و عروسک ممنوع شد.

وی در این راستا با بیان اینکه خوشبختانه سرمایه‌گذاری درحال راه‌اندازی کارخانه‌ای جهت تولید در این عرصه است، گفت: با راه‌اندازی این کارخانه و تولید اسباب بازی دستی و ماشینی در سال 1401، حدود یک‌هزار بانوی روستایی در این حوزه مشغول به کار خواهند شد.

افشاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از راه‌اندازی بازارچه‌های فصلی و موقت با همکاری شورا و شهرداری شهر در شهرهای فرسفج، سرکان و تویسرکان خبر داد و افزود: با توجه به شرایط مشتری در هر مکان بازارچه دائمی راه‌اندازی خواهد شد.

   ما به دنبال رصد مشکلات گذشته نیستیم

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه ما به دنبال رصد مشکلات گذشته نیستیم و ملاک کار حل کردن مشکلات با پشتوانه خون شهدا است، گفت: برای رفع مشکلات به همکاری و همیاری تمام ادارات و مردم نیازمند هستیم.

این مقام مسئول ضمن ابراز خرسندی از همکاری خیرین در این شهرستان سخن گفت و افزود: خیرین تویسرکانی در کشور بی‌نظیر هستند و دهکده سلامت توسط خیر تویسرکانی راه‌اندازی شده است.

وی به اعتبارات دولتی در ساخت مساکن روستایی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: بالغ‌بر 81 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی و مسکن خانه‌های روستایی در این زمینه هزینه شد که تعداد 289 واحد آن از هفته دولت تا دهه فجر در شهرستان تویسرکان افتتاح شد.

افشاری خواستار توجه به مشکلات و ارائه راهکار برای کاهش آمارهای خودکشی در تویسرکان شد و ابراز کرد: اگرچه آمار خودکشی در این شهرستان بالا نیست، اما باید حتی همین آمار اندک نیز وجود نداشته باشد.

شناسه خبر 52988