شناسه خبر:53012
1400/12/12 09:05:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: امسال 51 مورد تسهیلات اشتغال‌زایی به افراد بهبودیافته مراکز ترک اعتیاد در نهاوند پرداخت شده است.

مریم سلگی روز گذشته از فعالیت هشت مرکز ترک اعتیاد در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد یک مرکز آن به زنان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه امسال 51 مورد تسهیلات اشتغال‌زایی به افراد بهبودیافته مراکز ترک اعتیاد پرداخت شده است، گفت: به‌منظور کاهش تعداد مبتلایان به پدیده اعتیاد درنظر است یک مرکز دیگر در محل پادگان قدس این شهرستان راه‌اندازی شود که تفاهم‌نامه آن با سپاه به امضا رسیده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند با بیان اینکه ظرفیت کمپ‌های موجود شهرستان درحال حاضر حدود 500 نفر است، افزود: در سال جاری میزان پذیرش بیماران در کمپ‌های موجود یک‌هزار و 228 مورد بوده که در یک دوره 21 الی 30 روزه نگهداری شده‌اند.

وی از حمایت بیماران نیازمند در این مراکز خبر داد و بیان کرد: این اداره به‌منظور تأمین هزینه درمان اعتیاد تعدادی از بیماران نیازمند این مراکز، طی امسال 131 مورد یاری‌برگ هرکدام به مبلغ 500 هزار تومان صادر کرده است.

سلگی با بیان اینکه نظارت بر مراکز ترک اعتیاد از وظایف اداره بهزیستی است، گفت: نظارت بر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به دو صورت بیرونی و درونی از طریق کارشناسان فنی و همچنین بازدیدهای دوره‌ای توسط تیمی متشکل از رئیس اداره بهزیستی، مسئول حراست و کارشناس پیشگیری انجام می‌شود.

وی افزود: در گذشته شکایت‌های زیادی از این مراکز در ارتباط با نوع برخورد با بیماران می‌شد که به‌منظور تشدید نظارت بر کمپ‌های اقامتی، بازدیدها را به‌صورت حضوری افزایش داده‌ایم؛ تمام موارد ازجمله وضعیت غذایی، بهداشتی، نوع برخورد و امکانات درمانی مانند وجود پزشک یا روانشناس را مد نظر قرار داده‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: در این خصوص تذکرات لازم به کمپ‌ها داده شده که درصورت بی‌توجهی به تذکرات و کمبودها و عدم تلاش برای رفع نقایص، این مراکز پلمب و حتی لغو امتیاز خواهند شد.

وی اظهار کرد: به‌منظور حمایت از بهبودیافتگان تفاهم‌نامه‌ای با مرکز فنی و حرفه‌ای به امضا رسیده که بر مبنای آن چنانچه هر بهبودیافته‌ در دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای شرکت کند، از سوی این اداره تسهیلات اشتغال‌زایی به آنان پرداخت می‌شود.

شناسه خبر 53012