شناسه خبر:53071
1400/12/14 11:10:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در آستانه فرارسیدن عید نوروز و همزمان با برگزاری جشن نیکوکاری، 384 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان همدان برپا شد.

محمدرسول شیخی‌زاده عصر پنجشنبه در نشستی خبری با گرامیداشت 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: جشن نیکوکاری از 20 روز پیش در استان همدان با شعار «عیدی برای همه» آغاز و از امروز پایگاه‌های آن برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه زنگ نیکوکاری نیز روز شنبه در مدارسی که باز هستند نواخته می‌شود، اظهار داشت: 39 پایگاه در میادین اصلی شهرهای استان برپا شده و روز جمعه نیز پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در محل برگزاری آیین نماز جمعه شهرها برپا می‌شود.

شیخی‌زاده تاکید کرد: جشن نیکوکاری تا 29 اسفند ادامه دارد و کالا و اقلام مورد نیاز مددجویان تهیه و پیش از عید نوروز در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به 61 هزار خانوار شامل 115 هزار نفر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمت می‌گیرند و از این تعداد 51 هزار 550 خانواده نیز کمک معیشت ماهیانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تاکید کرد: 256 میلیارد تومان مستمری ماهانه در 11 ماه گذشته به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد پرداخت شده که 50 میلیارد تومان دیگر نیز به همراه عیدی در ماه اسفند پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 727 مورد کمک هزینه ازدواج در قالب تامین پنج قلم کالای اساسی شامل تلویزیون، یخچال، لباسشویی، اجاق گاز و جاروبرقی، به ارزش 9 میلیارد تومان به مددجویان این نهاد، پرداخت شده که 50 درصد آن را خیران استان کمک کرده‌اند.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، 9 هزار خانوار مستاجر دارد که امسال به پنج هزار و 913 خانوار کمک هزینه اجاره مسکن پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: به یک هزار و 47 خانواده نیز کمک هزینه خرید اقلام اساسی به ارزش سه میلیارد 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه درمان، هفت میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در طرح اکرام ایتام و محسنین، 12 هزار و 116 کودک و نوجوان زیر پوشش این نهاد هستند که به طور مستقیم، 45 هزار و 115 حامی، از آن‌ها حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال حامیان و نیکوکاران بیش از 52 میلیارد تومان به صورت مستقیم به ایتام و محسنین کمک کردند.

شیخی زاده با اشاره به اینکه در حوزه مسکن، کمک به خرید، تعمیر و ساخت مسکن اقداماتی صورت گرفته است، افزود: نزدیک به 900 واحد مسکونی در سطح استان در دست ساخت داریم که تا خرداد سال 1401 به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در مجموع در 11 ماه گذشته، یک هزار و 207 مورد خدمت در حوزه مسکن با اعتبار 26 میلیارد تومان به مددجویان زیر پوشش این نهاد ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی 15 هزار و 559 نفر دانشجو و دانش‌آموزان کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند و هشت هزار خانواده نیز از طریق گروه‌های مجازی آموزش خانواده را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خودکفایی و اشتغال، 985 نفر در سال جاری، از طریق کاریابی خودکفا شده‌اند، اظهارداشت: از محل صندوق امداد ولایت، 821 مورد تسهیلات اشتغال، با اعتبار 10 میلیارد تومان به مددجویان واگذار شده است.

شیخی زاده گفت: پنج هزار و 591 مورد تسهیلات نیز با کارمزد چهار درصد، با اعتبار 301 میلیارد تومان از طریق تبصره 16 از طرف بانک‌های استان به مددجویان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه امسال تسهیلاتی به میزان یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیز در حوزه اشتغال پایدار روستایی اختصاص یافت، تاکید کرد: در مجموع امسال در حوزه‌های راهبری شغلی، هدایت شغلی و خود اشتغالی، برای 11 هزار و 243 نفر اشتغالزایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه صندوق امداد ولایت تسهیلات کارگشایی به مددجویان واگذار می‌کند، گفت: این صندوق تسهیلاتی درحوزه اشتغال، ودیعه مسکن، دانشجویی، کارگشایی و درمانی پرداخت می‌کند که امسال در مجموع به پنج هزار و 230 پرونده و با اعتبار 50 میلیارد تومان تسهیلات واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مشارکت‌های مردمی 217 هزار و 500 مشترک داریم که 18 میلیارد و 600 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند.

شیخی زاده با اشاره به اینکه استان همدان 235 مرکز نیکوکاری دارد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون مجموع کمک‌های مردمی، صدقه و زکات 183 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

وی اظهار داشت: چهار هزار و 275 نفر تحت پوشش بیمه مشاغل خانگی داریم که در 11 ماه گذشته 11 میلیارد تومان برای بیمه آن‌ها به تامین اجتماعی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تصریح کرد: در 11 ماهه سال 1400 بیش از 542 میلیارد تومان به طور مستقیم و 350 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

وی بیان کرد: 14 اسفند سالروز تاسیس این نهاد و چهل و سومین سال شکل‌گیری آن است و جشن احسان و نیکوکاری با هدف ایجاد شرایط مناسب برای نیازمندان در آستانه شروع سال نو برگزار می‌شود.

شیخی زاده گفت: در 2 سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، با مشارکت خیران، هیچ نیازمندی ناامید از سمت کمیته امداد امام خمینی (ره) بازنگشته است.

وی ادامه داد: شناسایی افراد نیازمند کمی دشوار است و از اصحاب رسانه می‌خواهیم با شناسایی این افراد ما را در یاری رساندن به محرومان واقعی یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان اظهارداشت: انتظار داریم اصحاب رسانه، ترویج فرهنگ صدقه، زکات، انفاق، کمک به نیازمندان و توانمندسازی آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به صورت غیر حضوری از طریق شماره کارت 6037997591777777 بانک ملی، صفحه پرداخت اینترنتی سایت کمیته امداد به آدرس epay.emdad.org، شماره‌گیری سریع #081*8877* با تلفن همراه، ارسال عدد 3 به 30003333 و همچنین از طریق بار کد تعریف شده در سریع ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسانند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 61 هزار خانواده نیازمند شامل 115 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 53071