شناسه خبر:53123
1400/12/15 09:28:17

سپهرغرب، گروه خبر: کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان سبب استقلال آنان می‌شود، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای توانمندسازی مددجویان کرمانشاهی برنامه‌ریزی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر شنبه در سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به صورت سراسری در سالن همایش این اداره برگزار شد، اظهار کرد: امروز سالروز فرمان امام خمینی (ره) برای تأسیس کمیته امداد و شجره طیبه بوده که این دستور و نهاد افتخار جمهوری اسلامی است‌.

وی افزود: هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت رسانی به افراد نیازمند جامعه است و خدمتی بالاتر از این نیست که بتوان قدمی برای رفع نیاز افراد کم برخوردار برداشته و کمیته امداد توانسته این اقدام را انجام دهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با پشتیبانی مردم کار ارزشمندی انجام داده و مددجویان کمیته امداد را توانمند کرده است.

امیری مقدم با اشاره به برنامه‌های اجرایی کمیته امداد، گفت: مسکن یکی از ضروریات زندگی بوده که 194 واحد مسکونی به صاحبان آن‌ها امروز تحویل داده می‌شود و صدقه آسان پرداخت خدمت ویژه‌ای است که کمیته امداد توانسته به آن دست پیدا کند.

وی بیان کرد: تأکیدات زیادی برای پرداخت صدقه شده است و با هوشمند سازی این کار مردم مشتاق و مطمئن هستند و باید پرداخت صدقه آنی را تبلیغ کرد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: چند موضوعی که باید به آن توجه کرد آن است که خدمات عمومی تنها راه کمک به نیازمندان نیست و باید در توانمند سازی آن‌ها سعی و تلاش شود به نحوی که مددجویان بتواند طعم استقلال و مستقل شدن را بچشند.

امیری مقدم گفت: نکته قابل ذکر بعدی به کارگیری خیرین در استان کرمانشاه بوده و باید سرمایه‌داران کرمانشاهی را شناخته و با به کارگیری مجموعه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل بهزیستی، هلال احمر و تأمین اجتماعی خدمات را در استان بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به بودجه پیش‌بینی شده در تبصره 18 باید بتوانیم توانمند سازی را ببینیم و این تبصره شغل‌های خانگی و روستایی مناسبی داشته که این سفره‌های پهن شده به دست خود مددجویان ارزش بیشتری دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: احترام به مددجویان از ضروریات خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و نباید نگاه تحقیر آمیز به کسی داشته باشیم که این جز ظلم به خود نیست.

امیری مقدم عنوان کرد: در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) یک لبخند مددجو از خدمت رسانی بهترین نعمتی است که داشته و همه ما خادم مردم بوده و جز برای خدمت به کرمانشاه به چیزی فکر نمی‌کنم.

وی گفت: در استان کرمانشاه مردم ارزشمندی داریم که باید با توجه به شأن آن‌ها خدمت کنیم و هر کسی در هر جایگاهی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) باید خیرین هدفمند را بررسی و رصد و مسئولیت‌هایی را به آن‌ها واگذار کرد که برکت کار خیر منوط بر مشارکت افراد خیر، سازمان‌های خصوصی و دولتی است.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه:

194 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه تحویل داده شد

کرمانشاه- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: 194 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه در سالروز تاسیس این نهاد تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان ترکمانه ظهر شنبه در سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به صورت سراسری در سالن همایش این اداره برگزار شد، اظهار کرد: امروز چهل و سومین سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) این نهاد مقدس است.

وی افزود: افتتاح 194 مسکن خانواده‌های زیر پوشش، رونمایی از پرداخت غیر حضوری کمک به مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) و جشن خود کفایی در حوزه اشتغال برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به سخن امام خمینی (ره) باید امدادگران کمیته تلاش کرده و خانواده‌های مددجو را به نقاط بالایی رسانده و مددجویان را توانمند کنیم.

ترکمانه بیان کرد: در تمام وقایع مختلف از جمله انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرمین افراد نیازمند در مقابل ظلم ایستادگی کردند و باید به آن‌ها به صورت ویژه خدمت کرد.

شناسه خبر 53123