شناسه خبر:53186
1400/12/16 09:42:57

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه دهلران گفت: به‌تازگی به همت دولت و پیگیری مجموعه‌های نظارتی و دستگاه قضایی روند کار تسریع شده است و سرمایه‌گذار پای کار آمده اما از روند کار راضی نیستیم.

لطیف صادقی گفت: اشتغال، ارزآوری و کاهش قیمت سه دستاورد مهم کارخانه سیمان دهلران است؛ این کارخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است و با توجه به مشکلات سرمایه‌گذار شاهد تعلل در تکمیل پروژه هستیم.

وی یادآور شد: به تازگی به همت دولت و پیگیری مجموعه‌های نظارتی و دستگاه قضائی روند کار تسریع شده است و سرمایه‌گذار پای کار آمده اما از روند کار راضی نیستیم.

فرماندار ویژه دهلران تأکید کرد: تلاش می‌کنیم مشکلات کارخانه سیمان دهلران با بانک عامل از طریق ستاد تسهیل و قوه قضائیه حل و فصل شود.

صادقی به بلاتکلیفی پروژه اشاره کرد و یادآور شد: این سرمایه متعلق به مردم و نظام و سرمایه‌گذار بوده و باید کارخانه بهره‌برداری شود، در جهت تسهیل و رفع موانع مذاکرات و پیگیری‌هایی در خصوص برق و سایر موضوعات انجام گرفته است، بخش خصوصی باید با جدیت، حساسیت و به‌صورت جهادی پای کار بیاید تا با رایزنی‌ها و از طرفی همت سرمایه‌گذار و پیشرفت در کار مشکلات قضائی و بانکی حل شود.

وی به مرز مهران و در آینده راه‌اندازی مرز چیلات برای صادرات سیمان هم اشاره و افزود: بهره‌برداری از این کارخانه علاوه بر اشتغال، شاهد ارزآوری و ارزان شدن سیمان در منطقه نیز خواهد شد.

وی از تلاش‌های مدیریت ارشد استان و نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی هم تقدیر و اضافه کرد: دولت پیگیر رفع مشکلات این کارخانه است و از طرف دیگر با سرمایه‌گذار همراهی و همکاری داریم تا کار به نتیحه برسد و مردم استان و شهرستان از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: کارخانه سیمان دهلران در صورت بهره‌برداری به طور مستقیم زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می‌کند.

شناسه خبر 53186