شناسه خبر:53189
1400/12/16 09:50:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری کردستان گفت: کاهش آمار محکومان مالی نسبت به سال گذشته مدیون اقدامات ارزشمند ستاد دیه، همت خیرین و مساعدت دستگاه قضائی است.

سیدحسین حسینی در جلسه برنامه‌ریزی و روشنگری جشن گلریزان رمضان 1401 با حضور اعضای هیئت امنای ستاد دیه ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین «ع» و روز پاسدار اظهار کرد: آگاهی از وضعیت زندانیان مالی و جرائم غیر عمد و شناخت اهداف انسان دوستانه ستاد مردمی دیه نیازمند بستر و ظرفیت رسانه ملی و تاثیرات اثرگذار رسانه است.

وی تصریح کرد: در رمضان 1401 با برنامه‌ریزی و معرفی اهداف ستاد دیه و مراسم گلریزان با دعوت و مشارکت استاندار و مدیران کل استانی و استفاده از ظرفیت‌های اصناف و واحدهای تولیدی با شکوه‌تر از قبل برگزار شود و شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از نوع دوستی مردم خیراندیش کردستان در کمک به آزادی‌سازی زندانیان جرائم غیر عمد باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ستاد دیه رسالت انسانی و مردمی دارد، اما مدیران حاکمیتی در رفع آسیب‌های اجتماعی پیش آمده برای خانواده زندانیان باید دخالت و همراه اهداف این ستاد مردمی باشند.

حسینی تأکید کرد: برای پیشبرد اهداف ستاد دیه و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم گلریزان لازم به تشکیل کمیته اجرایی مستقل است تا به‌صورت مستمر درگیر اجرای برنامه‌های گسترده و ورود میدانی برای توسعه این اقدامات باشد، لازم است.

  180 محکوم مالی در زندان‌های کردستان چشم انتظار همراهی خیرین نیک‌اندیش

مدیر کل زندان‌های کردستان و نایب رئیس ستاد مردمی دیه در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات اعضای هیئت امناء و همراهی خیرین و مساعدت دستگاه قضایی عنوان کرد: سال گذشته229 زندانی محکوم مالی با مبلغ بدهی 45 میلیارد تومان با همت و همراهی خیرین کردستانی از زندان‌های استان آزاد شدند.

فتحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 180 محکوم مالی با مبلغ بدهی 115 میلیارد تومان در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را می‌گذرانند که امیدواریم با توکل به خداوند متعال و همراهی نیکوکاران و خیرین استانی امسال نیز شاهد آزادی جمع کثیری از این محکومان از زندان‌های استان باشیم.

  افزایش 38 درصدی آمار آزادی محکومان مالی نسبت به سال گذشته

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز ضمن ارائه عملکرد ستاد دیه در سال 1400 و با اشاره به تعداد آزادی‌های محکومان مالی و جرائم غیر عمد عنوان کرد: 38درصد افزایش تعداد آزادی‌ها نسبت به سال گذشته نشان از همراهی ارزشمند خیرین و مساعدت دستگاه قضائی استان در این ستاد مردمی است.

محمد خسروی با اشاره مبالغ اهدایی و کمک‌های ستاد دیه مرکز، سازمان زندان‌ها و ستاد دیه استان در سال گذشته و مقایسه آن با سال‌جاری گفت: عملکرد این ستاد در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد افزایش عملکرد داشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: آمار اعطای وام‌های بانک‌های عامل و جذب تسهیلات بانکی نسبت به سال گذشته 94 درصد و قبولی اعسار در دستگاه قضائی استان نسبت به سال گذشته 174 درصد افزایش داشته است.

شناسه خبر 53189