شناسه خبر:53224
1400/12/17 09:03:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری برنامه جشن در 350 مسجد این استان هم‌زمان با اعیاد شعبانیه خبر داد و گفت: جهاد تبیین، محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به‌ویژه در این ایام است.

حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» روز دوشنبه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود تأکید فراوان بر موضوع جهاد تبیین دارند و مسئولان باید در این راستا گام بردارند، افزود: 80 عنوان برنامه شاخص معرفتی و بصیرت‌افزایی در مساجد استان به‌صورت ویژه و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در اعیاد شعبانیه برگزار می‌شود.

وی یکی از راه‌های جهاد تبیین را استفاده از ظرفیت گروه‌های مختلف در جامعه برشمرد و اظهار کرد: هسته‌های تبیینی در مساجد با پشتیبانی روحانیان و اساتید حوزه‌، آموزش و پاسخگویی به سؤالات افراد را برعهده گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری 180 نشست بصیرتی در مدارس سراسر استان با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) در ایام ماه شعبان خبر داد و افزود: راه‌اندازی پویش‌های نذر صلوات و نذر دعای فرج از برنامه‌های اجرایی هم‌زمان با اعیاد شعبانیه است.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: برگزاری ایستگاه صلواتی در مساجد و نقاط مختلف، برگزاری مسابقات مختلف برای کودکان در زمینه نقاشی، دلنوشته، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با عنوان مهدویت و امام زمان (عج) و برگزاری مراسم ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان (عج) در این ایام پیش‌بینی شده است.

وی از اجرای 400 برنامه در زمینه پویش‌های ختم صلوات، دعای فرج و ختم قرآن به‌صورت مجازی و حضوری و 500 جشن‌ خانگی خبر داد و تصریح کرد: در ایام مصادف با اعیاد شعبانیه 10 مُبلغ به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در راستای طرح کمک‌های مؤمنانه، گفت: تعداد 300 بسته معیشتی با سازمان‌دهی این اداره ‌کل و با همت خیرین و مردم تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

شناسه خبر 53224