شناسه خبر:53267
1400/12/18 09:01:20

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص «جنگ ترکیبی»، گفت: جنگ ترکیبی به معنای قدرتمند شدن در همه زمینه‌ها و نداشتن موضع دفاعی است که برای این منظور باید راهبردها و راهکارهای اجرای آن به‌خوبی مشخص و تبیین شود.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده روز سه‌شنبه در آیین دانش‌آموختگی خلبانان پایگاه شکاری شهید نوژه همدان افزود: تمام همت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحقق مطالبات فرماندهی معظم کل قوا است و ایشان بر موضوع جنگ ترکیبی تأکید دارند که یک راهبرد و سیاست برای همه ما (لشگری و کشوری) محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: بر همین اساس و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید ضمن تفسیر ابعاد جنگ ترکیبی، راهبردها و راهکارهای اجرایی آن را نیز مشخص و تبیین کنیم.

امیر نصیرزاده افزود: مفهوم اصلی جنگ ترکیبی قدرتمند شدن در همه زمینه‌ها و موضع دفاعی نگرفتن است؛ به‌نحوی که باید آنقدر قدرتمند شویم که مواضع ما در همه عرصه‌ها افندی باشد.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد باید آنقدر قوی باشیم که ضمن مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن و خنثی کردن آن، بر روند و فعالیت‌های اقتصادی دنیا هم اثرگذار باشیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در حوزه فرهنگی هم باید آنقدر قوی شویم که تهاجم فرهنگی دشمن هیچگونه اثری بر کشور نداشته باشد؛ ضمن اینکه ایران اسلامی بر دیگر فرهنگ‌های جهان هم اثرگذار شود.

وی با بیان اینکه اقتدار و توانمندی باید در همه حوزه‌ها ازجمله سیاست و دیپلماسی و به‌ویژه در حوزه نظامی باشد، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر قدرتمند شدن در تمامی زمینه‌ها تأکید دارند و امروز به‌خوبی اهمیت این موضوع را می‌بینیم و درک می‌کنیم که شرایط کشورهای ضعیف در جهان با وجود ادعای سازمان‌های بین‌المللی و مدافع حقوق بشر، چگونه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای این مهم عنوان «جنگ ترکیبی» را به‌کار می‌برند که به معنای قدرتمند شدن در همه زمینه‌ها است.

وی با تأکید بر کار راهبردی و زیرساختی در همه زمینه‌ها برای تحقق این مهم، افزود: در این زمینه باید فکر، کار و تلاش کرد و ناامید نشد؛ چراکه امید داشتن لازمه کسب موفقیت در هر کاری است.

امیر نصیرزاده تأکید کرد: جهاد فردی مورد نظر رهبر معظم انقلاب همین است که مرعوب فعالیت و عملیات روانی دشمن نشویم.

وی با اشاره به اینکه در رأس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور دارند و این نیرو متصل به امام زمان (عج) و خداوند است، گفت: بر همین اساس کار در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقدس است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم بررسی شرایط جدید و جنگ‌های روز دنیا ازجمله جنگ اوکراین، افزود: در جنگ‌های امروز بحث رسانه بسیار مهم است که باید در این خصوص فکر و اندیشه کرد.

به گفته وی در جنگ‌های گذشته خبرنگار رسانه‌های بزرگ دنیا حضور داشتند، اما در جنگ‌های امروز ازجمله جنگ اوکراین خبرنگاران رسانه‌ها حضور ندارند؛ چراکه هر سربازی با استفاده از اینترنت و فناوری‌های جدید خود یک خبرنگار برای شبکه‌ها و جهان است.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه تحولی بزرگ در این حوزه شکل گرفته است، گفت: در بخش کنترل فضای رسانه و کنترل عملیات روانی باید به‌خوبی فکر کنیم که چه کرده‌ایم و چه کار باید انجام داد تا با ایجاد زیرساخت‌ها و داشتن راهبرد، شاهد موفقیت و کسب اقتدار باشیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حوزه سایبری تحول عظیمی درحال روی دادن است، اظهار کرد: کارشناسان باید این موضوع را به دقت بررسی و تحلیل کنند، چراکه این شرایط یک فرصت مناسب برای مطالعه در راستای کسب موفقیت و اقتدار در تمامی عرصه‌ها است.

امیر نصیرزاده تصریح کرد: قدرت و عزت جمهوری اسلامی عامل اصلی در موفقیت و اقتدار جهانی کشور است و عامل بازدارنده در برابر تهدید دشمنان در تمامی زمینه‌ها محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان نیز با اشاره به اینکه نیروی انسانی متعهد و با اراده بالاترین مؤلفه قدرت یک کشور است، گفت: کشورهای دارای تسلیحات نظامی قوی و امکانات پیشرفته، جرأت و جسارت مقابله با ایران اسلامی به‌واسطه وجود جوانان متعهد، نخبه و خلاق را ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ضمن قدردانی از تلاش نیروهای مسلح برای تربیت نیروهای مجاهد، مؤمن، وفادار به نظام و ارزش‌های اسلامی، اظهار کرد: هیچ کشور و مؤلفه قدرتی در دنیا نمی‌تواند منابع انسانی با عزم و اراده‌ای مانند کشور ما را معرفی کند؛ چراکه در ایران خدمت به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی فراتر از مسائل سازمانی و نظامی و رتبه‌بندی است.

وی با اشاره به اینکه در صحیفه سجادیه دعاهای فراوانی از امام سجاد (ع) برای مرزبانان و حاکمان امنیت آمده است، خاطرنشان کرد: مسیر دفاع از کشور، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هرروز با تفکر جدید و ابتکاری خلاقانه ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با تأکید بر تقویت تسلیحات نظامی در کشور، افزود: در جوامعی که ارتباطات و مناسبات بین‌المللی مبتنی بر قدرت شکل گرفته، تقویت مؤلفه‌های قدرت ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه در روابط بین‌المللی و در مقابل رفتار مبتنی بر عقل و خردورزی نباید انتظار همین رفتار را از طرف مقابل داشت، افزود: ایران اسلامی با خردورزی و تعهدات انسانی و اسلامی وارد مذاکره و تعامل شده، اما طرف مقابل هیچگاه رفتاری منطقی و عقلانی را از خود نشان نداده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به جنگ اوکراین، اظهار کرد: امروز در مناسبات بین‌المللی منطق قدرت و زور حاکم است و حتی سازمان‌های بین‌المللی مبتنی بر منطق قدرت برنامه‌ریزی و تحریم می‌کنند؛ به‌نحوی که رویکرد استبدادی و تبعیض‌آمیز ظهور و بروز پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی خدمت به انقلاب اسلامی را خدمت در راه آرمان‌های الهی دانست و افزود: تربیت خلبان‌ها در این نظام به‌گونه‌ای بوده که در دوراهی بین حفظ جان خود، دیگران را مقدم می‌داند و این نشان می‌دهد که تربیت اصیل در نفس آن‌ها به‌خوبی اثرگذار بوده است.

استاندار همدان نیز گفت: مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی همواره قدردان امنیت حاکم بر کشور و مرزهای جغرافیایی هستند که این امنیت محصول تلاش و مجاهدت نیروهای مقتدر نظامی، انتظامی و امنیتی کشور است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد» افزود: داشتن امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که در این دنیای پُرمخاطره از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حماسه و رشادت‌های نیروهای هوایی برای همیشه در ذهن مردم ماندگار است، اظهار کرد: حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اقتدار و توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرتمندتر از همیشه آسمان کشور را رصد کرده و اجازه کوچک‌ترین تعرض را به احدی نخواهد داد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: همه ما مدیون خون شهدای والامقام، شهدای دوران دفاع مقدس، ارتش، نیروی هوایی و خاصه شهدای پایگاه نورژه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز جنگ در 31 شهریورماه 59 ساعت دو بعدازظهر که دشمن از 15 پایگاه به ایران حمله کرد، در کمتر از سه ساعت نیروی هوایی ایران اقدام کرد و ضربات مهلکی را به نیروی هوایی عراق وارد آورد که از این عملیات بدون شک می‌توان به‌عنوان یکی از دقیق‌ترین، پیچیده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین عملیات‌ در طول تاریخ هوایی و پروازی نام برد.

استاندار همدان گفت: نخستین واکنش‌های نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران یعنی انتقام، کمان‌ و اچ‌3 بود که بیش از 300 هواپیما وارد آسمان عراق شد.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: صدام فکر می‌کرد که سه‌روزه اهواز و در یک هفته تهران را می‌تواند محاصره کند، اما با رشادت‌های نیروی هوایی ارتش زمین‌گیر شد تا بقیه نیروها اعم از سپاه و نیروهای مردمی توانستند خود را برسانند و یکی از قدرتمندترین ارتش‌ها را زمین‌گیر کنند.

قاسمی‌فرزاد خطاب به خلبانان دانش‌آموخته پایگاه شهید نوژه گفت: پیشکسوتان شما در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و صلابت، استقامت و حماسه‌هایی که در تاریخ سابقه نداشت را خلق کردند و در این راه مردم ایران هم پشتیبان معنوی آن‌ها برای استقامت بودند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در چهل‌وسومین دوره دانش‌آموختگی شما به‌عنوان یکی از افتخارات نظام ادامه‌دهنده راه شهدایی همانند شهید دوران، شهید بابایی و شهید ستاری باشید.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: شما خلبانان باید قدر خود را بدانید و مسیری که این شهدا طی کردند را به‌عنوان فرزندان راستین انقلاب در راه دفاع از ارزش‌های کشور، انقلاب، اسلام، قرآن و ولایت ادامه دهید.

وی با بیان اینکه فرزندان امروز با نسل گذشته خود تفاوتی ندارند و همان مسیر شهدا را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: خلبانان جوانی که چندی پیش در تبریز در حین آموزش دچار سانحه شدند، شجاعانه و ایثارگرانه پرنده خود را به نحوی هدایت کردند که فاجعه‌ای برای مردم ایجاد نشود و این همان ادامه مسیر شهدایی است که در مسیر دفاع، حمایت و پشتیبانی از مردم خون پاک خود را هدیه کردند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه همدان نیز در این آیین گفت: نهال انقلاب اسلامی به برکت خون انسان‌های بزرگی به بار نشسته و به درخت تنومندی تبدیل شده و این افراد برای خود جاودانگی و برای ایران اسلامی، عزت و افتخار را به ارمغان آوردند.

امیر «پرویز مرادبکی» تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در طراحی و ساخت انواع پهپادها، تسلیحات نظامی، موشک و بمب‌های هوشمند به خودکفایی رسیده است.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی در حوزه آموزش و تخصص فنی خلبانی در اوج شکوفایی است و در ردیف برترین کشورهای دنیا قرار دارد.

آیین دانش‌آموختگی خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده نیروی هوایی ارتش و استاندار همدان در پایگاه شکاری شهید نوژه برگزار شد.

شناسه خبر 53267