شناسه خبر:53268
1400/12/18 09:05:03

سپهرغرب، گروه خبر: خطوط پروازی فرودگاه همدان پس از دو سال وقفه طی آیینی با حضور استاندار برقرار و نخستین پرواز آن به مقصد مشهد مقدس انجام شد.

استاندار همدان گفت: احیای پرواز‌ها و فعالیت دوباره فرودگاه همدان اولویت جدید ما خواهد بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: با به عرصه آمدن مردم، می‌توانیم خطوط پروازی جدیدی را افتتاح کنیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به علت تعطیلی دوساله فرودگاه همدان، گفت: به‌دلیل اختلال و درگیری با ویروس کرونا، فرودگاه همدان تعطیل بود که با پیگیری چهارماهه اخیر با وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور، این تعطیلی به پایان رسید.

استاندار همدان با اشاره به صحبت‌های انجام‌شده در سطح ملی توسط مدیریت و کارکنان فرودگاه، عنوان کرد: موفق به کسب مجوزهای لازم برای برقراری دو خط رفت و برگشت از همدان به جزیره کیش و همدان به مشهد مقدس شدیم.

وی با توجه به برنامه پرواز فرودگاه، گفت: خط پروازی رفت و برگشت همدان- مشهد که روز گذشته برقرار شد، به‌صورت هفتگی در روز‌های سه‌شنبه و جمعه انجام می‌شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: خط پروازی رفت و برگشت همدان– جزیره کیش از روز 22 اسفندماه برقرار می‌شود که طی هفته در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام خواهد شد.

استاندار همدان با تشکر از تمام حمایت‌ها و همکاری‌های صورت‌گرفته توسط وزیر محترم و مسئولین عالی‌رتبه، گفت: آنچه به مانایی و ماندگاری این پروازها کمک می‌کند، تنها با حمایت مردم ممکن خواهد بود.

وی افزود: با تقویت و استفاده حداکثری مردم از فرودگاه همدان درنظر داریم تا پرواز‌های عتبات و مکه در موسم حج را نیز پیگیری و راه‌اندازی کنیم.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: مردم همدان لایق بهترین‌ها هستند و برای در رفاه بودن این مردم شریف درتلاش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نخستین سفر مشهد به همدان را شاهد بودیم؛ اکنون استان همدان از طریق خطوط هوایی هم پذیرای گردشگران خواهد بود.

قاسمی‌فرزاد با توجه به قیمت بلیت هواپیما، گفت: این قیمت براساس تسهیلاتی که عرضه می‌شود و توسط سازمان هواپیمایی کشور اعلام شده است.

شناسه خبر 53268