شناسه خبر:53279
1400/12/18 09:19:41

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: مراکز فروش و عرضه ماهی‌های زینتی و تزئینی در استان توسط مأمورین اجرایی این یگان پایش می‌شوند.

زانیار نازدار اظهار کرد: مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان از مراکز عرضه و فروش ماهی قرمز و همچنین پرنده‌فروشی‌های سطح استان به‌طور مستمر بازدید می‌کنند. وی گفت: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال 1400 متأسفانه عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری ازجمله سمندر، لاک‌پشت، مار آبی و برخی گونه‌های گیاهی مانند سنبل آبی می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌های تابعه نیز به‌صورت شبانه‌روزی مأموریت بازدید و پایش مراکز عرضه و فروش ماهیان قرمز زینتی را در دستور کار خود دارند و تذکرات لازم در خصوص ممنوعیت فروش گونه‌هاب جانورب و گیاهی به فروشندگان ارائه شده است.

نازدار افزود: به افراد خریدار هم یادآوری شده است که برای جلوگیری از آلودگی اکوسیستم‌ها، ماهی‌های قرمز و زینتی را در رودخانه‌ها، آب‌های جار‌ی و سدها رهاسازی نکنند و آن‌ها را به استخرهای معین شده در سطح شهر انتقال دهند.

وی از دوست‌داران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست‌محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 گزارش دهند.

شناسه خبر 53279