شناسه خبر:53330
1400/12/19 09:50:51

سپهرغرب، گروه خبر: نام‌گذاری تقاطع جنگلبان در شهر مریانج به‌مناسبت هفته منابع طبیعی رونمایی و.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و تنی چند از مسئولین این اداره کل به‌مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با فرماندهان انتظامی استان دیدار و گفت‌وگو کردند و از زحمات این عزیزان در راستای حفظ امنیت جامعه قدردانی شد.

به‌مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و به پاس قدردانی از زحمات شایسته و بی‌دریغ عوامل نظامی و انتظامی در راستای صیانت از انفال و آب و خاک سرزمین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و جمعی از همکاران با فرمانده انتظامی استان در محوطه انتظامی چندین اصله نهال غرس کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان در این دیدار مهم‌ترین مأموریت و وظیفه ذاتی ناجا را خدمت‌گزاری به مردم دانست و به‌منظور تعاملات و همکاری‌های ویژه با سازمان منابع طبیعی به گروه محافظین افتخاری همیار طبیعت استان همدان پیوست.

سردار سلمان امیری گفت: اصلی‌ترین مأموریت و وظیفه ذاتی ناجا خدمت‌گزاری به مردم است.

وی خدمت‌گزاری به مردم شریف استان همدان را توفیقی دانست و تصریح کرد: از کارکنان ادارات منابع طبیعی استان به‌منظور تعاملات و همکاری‌های ویژه با مجموعه ناجا تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (15 الی 21 اسفندماه) به سردار امیری و همکاران زحمتکش و پُرتلاش نیروی انتظامی، گفت: برآیند و خروجی امنیت جامعه را مرهون عزم جدی، تلاش و خدمات شبانه‌روزی همه خدمت‌گزاران در این عرصه هستیم.

اسفندیار خزائی با اشاره به تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری بر حفظ انفال و منابع طبیعی و مقابله با زمین‌خواری، تعامل و همکاری بین دو مجموعه را ستودنی و حائز اهمیت برشمرد و اصلی‌ترین و مهم‌ترین مأموریت و مسئولیت مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری را مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی ملی و حفظ و احیای منابع طبیعی عنوان کرد.

خزائی با بیان موضوع تفاهم‌نامه بین نیروی انتظامی و منابع طبیعی، بیان کرد: این تفاهم‌نامه تأثیر بسزایی در تعاملات بین منابع طبیعی و ناجا داشته است و امیدواریم با همکاری یکدیگر شاهد کاهش تخریب وتصرف اراضی ملی باشیم.

شایان ذکر است در این دیدار سردار امیری فرمانده انتظامی استان همدان به عضویت گروه محافظین افتخاری همیار طبیعت پیوست و کارت همیار طبیعت وی از طرف مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اهدا شد.

همچنین نام‌گذاری تقاطع جنگلبان در شهر مریانج به‌مناسبت هفته منابع طبیعی رونمایی شد.

در سومین روز هفته منابع طبیعی که به‌نام منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه نام‌گذاری شده است، به پاسداشت ایثار و فداکاری جنگلبانان و حافظان منابع طبیعی شهرستان همدان، خیابانی به‌نام تقاطع جنگلبان در شهر مریانج نام‌گذاری و رونمایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در آیین افتتاح این خیایان گفت: با مشارکت و همکاری خوب شهرداری و مسئولین شهری مریانج، نام‌گذاری این معبر با نام جنگلبان برای حفظ حرمت و تقدیر از رشادت‌ها و فداکاری‌های جنگلبانان بوده و می‌تواند برای فرهنگ‌سازی عمومی در حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی و مرتعی مؤثر واقع شود.

خزائی تصریح کرد: امید است با این اقدام فرهنگی بخشی هرچند ناچیز از فداکاری‌ها و زحمات فعالین عرصه حفاظت از منابع طبیعی و جنگلبانی کشور جبران شده باشد.

نام‌گذاری این معبر به پیشنهاد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان و همکاری مسئولین شهری و شورای اسلامی شهر مریانج صورت گرفته است.

در پایان این مراسم 6 اصله نهال کاج در بلوار این منطقه به یاد شهدا غرس شد.

شناسه خبر 53330