شناسه خبر:53475
1400/12/23 09:31:07

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار کرمانشاه گفت: سال آینده علاوه‌بر انتشار حقوق خود و معاونان در سایت، هر 6 ماه یک‌بار گزارش عملکرد شهرداری را به شورای اسلامی شهر ارائه خواهیم کرد.

نادر نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کرمانشاه با انباشت عقب‌افتادگی مواجه هستیم و به همین دلیل برای مدیریت شهر راهبردها را تغییر دادیم و در کرمانشاه به‌صورت مسئله‌محور و در هشت محور به دنبال اداره و توسعه شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: متأسفانه فعالیت‌های انجام‌شده تاکنون در حد یک کلان‌شهر نبوده است و تلاش خواهیم کرد در راه پیشبرد و توسعه کرمانشاه اقدامات جدی‌تری انجام دهیم.

شهردار کرمانشاه متذکر شد: کرمانشاه هیچ‌یک از شاخص‌های پیشرفت و توسعه‌یافتگی را ندارد، معمولاً در دنیا مسیر پیشرفت از دو طریق برنامه‌های راهبردی و یا مسئله‌محور پیش می‌رود و البته در کشور ما از برنامه راهبردی استفاده می‌شود که با توجه به عدم موفقیت برنامه‌های راهبردی، تصمیم گرفتیم که مشکلات کرمانشاه را به‌صورت مسئله‌محور حل کنیم؛ مشکلاتی ازجمله ساخت‌وسازها، ترافیک، مسائل مالی و غیره.

وی افزود: مسائل و مشکلات برای مردم باید به‌گونه‌ای حل شود که آن را کاملاً احساس کنند و در این راه همکاری همه نهادها، سازمان‌ها و رسانه‌ها را باید داشته باشیم.

   پروژه تله‌کابین کرمانشاه معطل دریافت مجوز میراث فرهنگی است

نوروزی مشکل اصلی پروژه تله‌کابین را گرفتن موافقت اصولی از میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این زمینه پس از جلسات مکرر قرار بر این شده که مرکز مطالعات وزارت گردشگری، پایگاه جامع طاق‌بستان و اداره کل میراث فرهنگی نظرات خود را تجمیع کرده و به ما اعلام کنند.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا زمان کسب موافقت اصولی میراث فرهنگی این پروژه متوقف می‌ماند و درصورت موافقت میراث‌ فرهنگی می‌توانیم هرچه سریع‌تر جهت احداث آن اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با گرفتن موافقت اصولی میراث فرهنگی سال آینده این پروژه را اجرایی کرده و این مطالبه به‌حق مردم کرمانشاه را محقق کنیم؛ درخصوص پروژه شهر بازی کرمانشاه هم به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و فراخوان آن به‌زودی داده می‌شود.

   عدم استقبال کرمانشاهیان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی

نوروزی گفت: مردم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کرمانشاه استقبال نمی‌کنند؛ این درحالی است که در سایر کلان‌شهرها 60 درصد مسافرت‌های شهری توسط ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌شود و این میزان در کرمانشاه 2.5 درصد است.

وی تصریح کرد: حدود 98 درصد مسافرت‌های شهری توسط خودروهای شخصی انجام می‌شود که علاوه‌بر ایجاد معضل ترافیک، معضل جدی در بحث کمبود پارکینگ‌ها برای شهر ایجاد کرده است.

نوروزی گفت: 30 شهرک و محل داریم که نیاز به ناوگان حمل‌ونقل دارند که در سال آینده 93 دستگاه خریداری‌شده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

   حقوق خود و معاونان را در سایت منتشر می‌کنم

شهردار کرمانشاه از در دست اجرا بودن بحث شفاف‌سازی حقوق کارکنان خبر داد و افزود: در راستای شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌های شهرداری، سال آینده هر 6 ماه یک‌بار حقوق خود و معاونان را در سایت منتشر می‌کنم.

وی با بیان اینکه هر 6 ماه یک‌بار گزارش عملکرد به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود، ابراز کرد: در شهریورماه علاوه‌بر شفاف‌سازی مالی و میزان حقوق، گزارش عملکرد شهرداری را به شورای اسلامی شهر ارائه خواهیم کرد.

این مقام مسئول درخصوص بحث جابه‌جایی میدان‌ بار میوه و تره‌بار کرمانشاه افزود: 62 هکتار زمین در جاده ماهیدشت توسط شهرداری تهیه شده که بتوانیم جابه‌جایی میدان‌ بار را انجام بدهیم که در این زمینه نیازمند همکاری اصناف هستیم.

وی ادامه داد: در طرح دیگری یک کمربندی جدید هم در پشت شهرک پردیس درحال احداث است که با راه‌اندازی پروژه این شهرک و شهرک صدرا از بن‌بست خارج می‌شوند.

   100 درصد ساختمان‌های ساخته‌شده در کرمانشاه تخلف داشته‌اند

نوروزی گفت: جرائم ماده 100 با مصوبه شورای اسلامی شهر دو برابر شده است، این نشان می‌دهد 100 درصد ساختمان‌های ساخته‌شده در کرمانشاه تخلف داشته‌اند و ساخت‌وساز غیر مجاز انجام شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات بحث برهم خوردن تعادل قیمت مسکن در شهر است، به‌طوری که قیمت بالای مسکن در محلاتی مانند 22 بهمن و کسری و غیره موجب شده تا افراد تخلفات بیشتری در ساخت‌وساز این محلات جهت کسب سود بیشتر داشته باشند.

نوروزی مشکل و عامل دیگری که موجب ایجاد این شرایط شده را بحث عدم نظارت مؤثر شهرداری بر ساخت‌وسازها دانست و اظهار کرد: اگر مجوز تراکم‌ها بیشتر شود، قطعاً افراد ساخت‌وساز قانونی با ساخت پارکینگ خواهند داشت و در آن صورت می‌توان با تخلفات برخورد قاطعانه‌تری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: فروش تراکم باید مطابق قواعد شهرسازی باشد و با هرگونه تخلف در ساخت‌وساز خارج از این قواعد برخورد خواهیم کرد.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این پس نیز ارزیابی عملکرد شهرداران مناطق براساس شاخص ساخت‌وساز غیر مجاز در منطقه آن‌ها خواهد بود و اگر در منطقه‌ای ساخت‌وساز غیر مجاز زیاد باشد، از دید ما کوتاهی از سوی شهردار منطقه صورت گرفته است.

   دستور ویژه شهردار کرمانشاه برای سامان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی

وی با بیان اینکه دنبال یکسان‌سازی تابلوهای مغازه‌ها هستیم، گفت: تعداد بیش از حد تابلوهای تبلیغاتی چهره شهر را مخدوش کرده و از طرفی این تابلوها که در اجاره شرکت‌های تبلیغاتی است، با هزینه بسیار پایینی واگذار شده، بنابراین به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری دستور دادیم هرچه سریع‌تر قرارداد اجاره این تابلوها لغو شود و همچنین جهت سامان‌دهی تابلوهای سطح شهر هم برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در سال آینده 20 درصد معابر شهر کرمانشاه آسفالت خواهد شد؛ معابر شهر به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم‌بندی می‌شوند که معابر درجه یک خیابان‌ها و مسیرهای بزرگراهی و معابر درجه دو کوچه‌ها را شامل می‌شود که در سنوات گذشته کوچه‌ها در بحث آسفالت مد نظر قرار نگرفته‌اند.

   پروژه قطار شهری، زخمی بر چهره کرمانشاه

نوروزی در ادامه از پروژه قطار شهری کرمانشاه به‌عنوان زخمی بر چهره این شهر یاد کرد و گفت: آغاز مطالعات برای تعیین تکلیف این پروژه قطار شهری آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ذبح غیر مجاز دام در معابر عمومی کرمانشاه خلاف است و پیگیری لازم انجام شده و نامه به دانشگاه علوم پزشکی ارسال کرده‌ایم که مسئول سلامت مردم شما هستید.

شهردار کرمانشاه در پایان خطاب به اصحاب رسانه گفت: کرمانشاه نقاط قوت بسیاری دارد، کرمانشاه را دوست داریم و می‌خواهیم برای آن کار کنیم‌، چون بخشی از هویت ما است؛ بیایم روابط را تعدیل کنیم، به زبان تهدید باهم حرف نزنیم.

شناسه خبر 53475