شناسه خبر:53487
1400/12/23 09:45:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: امسال 46 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات معادل 81 درصد تعهد استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد رشد دارد.

رضا طوسی در جلسه شورای زکات استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات برنامه‌های مختلفی در سال‌جاری در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بر اساس اسناد بالادستی سه سرفصل حمایتی، پیشگیری و توانمندسازی را در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد: به محض مراجعه نیازمندان خدمات این نهاد با توجه به نیاز به آنان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته‌ امداد استان کردستان افزود: حمایت از فرزندان خانواده‌های زیرپوشش به‌صورت هدفمند صورت می‌گیرد.

به گفته طوسی، استعدادسنجی و مشاوره‌های تحصیلی، ظرفیت‌های شناسایی‌ و معرفی آنها به مراکز آموزشی اشتغال فنی و حرفه‌ای از فرآیندهای این نهاد در این مسیر است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی خانواده‌های مددجو از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد است و در حال حاضر برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد اشتغال فرزندان خانواده‌های نیازمند مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه مددجویان بعد از اشتغال‌زایی در راستای حفظ بنیان خانواده و پایداری شغل مددجویان مورد حمایت قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار یکی از بهترین راهکارها برای توانمندسازی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در ادامه از تعهد استان برای جمع‌آوری 570 میلیارد ریال زکات خبر داد و گفت: در حال حاضر در یک‌ هزار و 276 روستای استان زکات جمع‌آوری می‌شود.

طوسی گفت: امسال 46 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات معادل 81 درصد تعهد استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد رشد دارد.

به گفته وی، 84درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان صرف کمک به فقرا و اهدای جهیزیه شده است.

شناسه خبر 53487